رئیس کل دادگستری استان کرمان اعلام کرد: افزایش ۱۲ درصدی ورودی پرونده‌ها در ۹ ماهه امسال

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1615

رئیس کل دادگستری استان کرمان اعلام کرد: افزایش ۱۲ درصدی ورودی پرونده‌ها در ۹ ماهه امسال
رئیس‌کل دادگستری استان کرمان با اشاره به افزایش ۱۲ درصدی ورودی پرونده‌ها در ۹ماهه امسال اظهار کرد: این وضعیت خوبی نیست و نشان‌دهنده بیماری جامعه و وجود مشکل است که باید آسیب‌شناسی و موضوعاتی که موجب تشکیل پرونده می‌شود، کنترل شود و این مسئله به‌تنهایی از عهده قوه قضائیه برنمی‌آید.
رئیس‌کل دادگستری استان کرمان با اشاره به افزایش ورودی پرونده‌ها به دستگاه قضایی گفت: باید آسیب‌شناسی و موضوعاتی که موجب تشکیل پرونده می‌شود، کنترل شود و این مسئله به‌تنهایی از عهده قوه قضائیه برنمی‌آید.
حجت‌الاسلام ابراهیم حمیدی در همایش رؤسا و دادستان‌های استان کرمان در راستای ارزیابی عملکرد حوزه‌های قضایی با اشاره به افزایش ۱۲ درصدی ورودی پرونده‌ها در ۹ماهه امسال اظهار کرد: این وضعیت خوبی نیست و نشان‌دهنده بیماری جامعه و وجود مشکل است که باید آسیب‌شناسی و موضوعاتی که موجب تشکیل پرونده می‌شود، کنترل شود و این مسئله به‌تنهایی از عهده قوه قضائیه برنمی‌آید.
او افزود: علی‌رغم افزایش ورودی، خروجی پرونده‌ها نیز ۱۴ درصد افزایش داشته و با وجود همه مشکلات و کمبود نیروی انسانی، نرخ رسیدگی در سال جاری با تلاش قضات و همکاران اداری به ۹۹ درصد رسیده است.
حمیدی تصریح کرد: کمبود قاضی و شعب بدون تصدی از معضلات دادسراها و دادگاه‌های استان کرمان است.
رئیس‌کل دادگستری استان کرمان در ادامه با اشاره به فرارسیدن سالروز حماسه ۹ دی، بیان کرد: ۹ دی روز تاریخی در نظام جمهوری اسلامی است که مردم فهیم ایران فتنه بزرگی را از کشور و نظام دور کردند.
او با اشاره به اینکه فتنه‌های مختلفی در کشور داشتیم؛ اما سال ۸۸ به دلیل سردمداری افراد سرشناس، آن حوادث جایگاه مهم‌تری داشت و در واقع توطئه بزرگی بود، گفت: افرادی که زمانی خودشان در به ثمر نشستن انقلاب نقش داشته‌اند، در فتنه ۸۸ سردمدار بودند و این مسائل غبار فتنه را بیشتر کرد؛ اما با حضور مردم بابصیرت در ۹ دی، این فتنه را خنثی کرد و باید این واقعه بزرگ پاس داشته شود.
حمیدی همچنین با اشاره به انتخابات مجالس خبرگان و شورای اسلامی در سال جاری تأکید کرد: همکاران قضایی باید نقش قوه قضائیه در انتخابات را کامل و بدون نقص ایفا و به وظیفه خود عمل کنند تا به باشکوه برگزارشدن انتخابات کمک کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :