فرماندار اعلام کرد. وقوع ۳۲ مورد مرگ‌ومیر ناشی از تصادفات در جاده‌های رفسنجان از ابتدای امسال

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1623

فرماندار اعلام کرد. وقوع ۳۲ مورد مرگ‌ومیر ناشی از تصادفات در جاده‌های رفسنجان از ابتدای امسال
فرماندار رفسنجان گفت: از ابتدای سال تاکنون ۳۲ مورد مرگ و میر ناشی از تصادفات در جاده‌های شهرستان اتفاق افتاده که این امر به کاهش نرخ جمعیت دامن می‌زند.
حسین رضایی در جلسه جوانی جمعیت دانشگاه علوم‌پزشکی رفسنجان با تسلیت شهادت عده‌ای از هموطنان در حادثه تروریستی محدوده گلزار شهدای کرمان اظهار کرد: در زمینه قانون جوانی جمعیت، فرزندآوری و تشکیل خانواده در رفسنجان ۲۷۰ هکتار زمین به محدوده شهر جهت ثبت‌نام جوانان اضافه شده است.
او با اشاره به اینکه فرزندآوری پدیده فردی نیست که انتخاب شخصی زوجین باشد و در حقیقت یک رویداد و اتفاق اجتماعی است، تصریح کرد: یکی از مهمترین ابعاد این موضوع ایجاد اشتغال است که مرکز شهید ستاری مجتمع مس سرچشمه ۱۷۰ طرح رویداد ملی صنایع پایین دستی مس را مورد پایش و ارزیابی قرار داده که اگر ۱۰ درصد از این طرح‌ها به مرحله اجرایی برسند، به یقین اشتغال خوبی را می‌توان ایجاد کرد.
فرماندار رفسنجان به وجود بیش از ۱۲ هزار بیکار در این شهرستان اشاره و تصریح کرد: واحدهای تولیدی هم در شهرستان در حال احداث هستند که بخشی از مشکل اشتغال رفسنجان حل می‌شود.
رضایی با بیان این‌که از ابتدای سال تاکنون ۳۲ مورد مرگ ومیر ناشی از تصادفات در جاده‌های شهرستان اتفاق افتاده که تصادفات هم به کاهش نرخ جمعیت دامن می‌زند، گفت: برای جلوگیری از این حوادث ضمن ارتقاء سطح فرهنگ در رانندگی باید محورهای جاده‌ای را نیز ساماندهی کرد که در این راستا هم تدابیر لازم اندیشیده شده است.
به گفته وی، موضوع طلاق نیز یکی از ابعاد کاهش نرخ جمعیت است و بایستی مراکز مشاوره‌ای به این امر اختصاص داده شود و به جوانان پس از این امر مشاوره‌های امیدوارکننده ارائه دهند تا این جوانان دوباره به چرخه ازدواج برگردند.
رضایی در ادامه فرهنگ‌سازی و تولید محتوا در این موضوعات را توصیه کرد و از ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی و تبلیغات اسلامی خواست در این زمینه کمک کنند.
فرماندار رفسنجان مهمترین و عمده‌ترین تأثیر فرزندآوری را داشتن جامعه‌ای جوان و پویا برای کشور دانست و افزود: جمعیت جزء موضوعات اساسی و کلیدی کشور است و رفع مشکل اشتغال و ازدواج جوانان با هدف افزایش جمعیت و مبارزه با بحران پیری در کشور ضروری است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

برخی از مقالات

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 16
  • امروز: 223
  • دیروز: 271
  • هفته: 2,458
  • ماه: 7,611
  • سال: 25,095