باغشهر جهانی بم پس از ۲۰ سال صاحب سینما شد

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1635

باغشهر جهانی بم پس از ۲۰ سال صاحب سینما شد
شهر بم قبل از زلزله سال ۸۲ صاحب ۲ سینما بود که در زلزله به طور کامل تخریب شدند و اکنون بعد از گذشت ۲ دهه با اعتبار ۳۵۰ میلیارد ریال توسط بخش خصوصی، بم دوباره صاحب سینما شد.
سُها خدیش- استاندار کرمان در آیین افتتاحیه سینما اطلس بم اظهارداشت: هم‌افزایی یک مجموعه تجاری در کنار فعالیت‌های فرهنگی هم‌پوشانی دارد و مطمئناً کارکرد بهتری خواهد داشت.
محمدمهدی فداکار افزود: وزارت ارشاد برای سینماها طرح مفصلی دارد و تا پایان دولت در سطح کشور اتفاقات مهمی در این حوزه رخ می‌دهد.
او ادامه داد: رئیس سازمان سینمایی کشور تهیه‌کننده و پشت‌صحنه کارهای خوبی در سینمای کشور است که نگاه خوبی به مقوله سینما دارد و شناخت، ارتباطات و انگیزه بسیار قوی در این حوزه دارند.
استاندار کرمان عنوان کرد: تفاهم‌نامه‌ای در استان با سازمان سینمایی منعقد شده بود که به‌خوبی پیش رفته تا عقب‌ماندگی‌ها هر چه سریع‌تر جبران شود .
او بیان کرد: سینما از ابزارهای فرهنگی است که هیچ زمان از پا نیفتاده و هیچ موضوعی جایگزین سینما نمی‌شود.
فداکار با اشاره به بحث نهضت آسفالت که در بم در حال اجرا است توضیح داد: قلم اصلی در بحث آسفالت قیر است که مشکل مربوط به توزیع قیر حل شده و به‌زودی قیر به شهرستان بم ارسال می‌شود.
احداث سینما نذر فرهنگی برای مردم بم است
سرمایه‌گذاری سینما اطلس بم گفت: براساس رسالت اجتماعی و خلأ سینما در بم به فکر احداث یک سینما افتادم.
منصور نایب زاده اظهارداشت: خلأ سینما در بم زجرآور بود و بارها شده بود فرزندانم را برای تماشای فیلم باید به مرکز استان می‌بردم و نیاز سینما در بم احساس می‌شد.
او افزود: به‌عنوان یک سرمایه‌گذار می‌دانم که در سینما بازگشت سرمایه طولانی است و نباید منتظر بازگشت سرمایه باشم و این کار را نذر فرهنگی برای شهر دانستم.
سالن چندمنظوره پشترود افتتاح شد
در حاشیه سفر استاندار کرمان به بم سالن چندمنظوره فرهنگی ورزشی شهید سپهبد حاج‌قاسم سلیمانی روستای پشترود به مساحت یک هزار و ۷۰۰ مترمربع و با اعتباری بالغ بر ۴۷۰ میلیارد ریال افتتاح شد.
این پروژه در سال ۹۶ آغاز شده بوده که اعتبار آن از محل دهیاری پشترود بوده و زمین و اسکلت این سالن نیز توسط خیران روستا اهدا شده بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

برخی از مقالات

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 37
  • امروز: 67
  • دیروز: 177
  • هفته: 1,646
  • ماه: 7,900
  • سال: 25,754