مدیرکل ارشاد اسلامی استان: پرداختن به فرهنگ بومی و محلی اهمیت بسیار دارد

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1638

مدیرکل ارشاد اسلامی استان: پرداختن به فرهنگ بومی و محلی اهمیت بسیار دارد
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان در نخستین گردهمایی سرپرستان گروه‌های موسیقی نواحی استان کرمان بر اهمیت پرداختن به فرهنگ بومی و محلی تأکید و هنرمندان موسیقی نواحی را به تولید آثار جدید مبتنی بر داشته‌های غنی فرهنگی و هنری ترغیب نمود و راه گرایش مردم و جوانان به این نوع موسیقی در مقابل موسیقی غیربومی و بیگانه را، پژوهش در این عرصه و تولید اثر جدید معرفی کردند.
محسن روحی به رویکرد این اداره کل در حمایت از این نوع موسیقی فاخر اشاره و گواه این مطلب را برگزاری سالانه جشنواره‌های منطقه‌ای و استانی موسیقی نواحی عنوان کردند که با استقبال کم‌نظیر هنرمندان، فرهیختگان و مردم هنردوست استان مواجه شده است.
در ادامه گردهمایی، سرپرستان گروه‌های موسیقی نواحی به بیان دیدگاه‌های خود پرداختند و پیشنهاداتی جهت پویایی هر چه بیشتر موسیقی نواحی و اقتصاد هنر در این حوزه ارائه نمودند. توجه هرچه بیشتر انجمن موسیقی استان به مقوله موسیقی نواحی و راه‌اندازی کمیته‌ای در این زمینه، لزوم تدوین دستورالعمل مشخص حاوی شرایط و ضوابط برای برپایی دوره‌های بعدی جشنواره نواحی استان، مساعدت در ثبت گروه‌های موسیقی فعال، لزوم همکاری شهرداری‌ها میراث‌فرهنگی و تأمین اجتماعی در خصوص قراردادها و مسائل بیمه‌ای، توجه به مقوله سازسازی در کرمان، لزوم راه‌اندازی مکتب‌خانه موسیقی و همچنین برگزاری بزرگداشت هنرمندان موسیقی نواحی در شهر خودشان از جمله مسائل مطرح شده در این نشست بود.
در این جلسه وحید محمدی. معاون امور هنری و سینمایی اداره کل نیز با اشاره به اینکه در موسیقی نواحی اصالت حرف اول را می‌زند و از هر چیزی مهم‌تر است، گفت: حفظ سنت‌ها و آداب‌ورسوم و فرهنگ منطقه با خلاقیت‌های هنرمندان به دست می‌آید.
وی بر استفاده از همه ظرفیت‌های موجود حاکمیتی در زمینه حمایت از هنرمندان موسیقی نواحی استان تأکید و در خصوص مواردی همچون بحث آموزش‌های هنری، مشاغل خانگی، ثبت آثار هنری هنرمندان و همچنین خدمات بیمه‌ای و رفاهی صندوق اعتباری هنر توضیحاتی را ارائه کرد.
در پایان جلسه وفایی فرماندار بردسیر نیز ضمن اشاره به ظرفیت‌ها و اقدامات فرهنگی و هنری منطقه، از حمایت‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان از هنرمندان شهرستان بردسیر تشکر نمودند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 91
  • امروز: 78
  • دیروز: 157
  • هفته: 1,479
  • ماه: 7,889
  • سال: 25,922