کشت قراردادی به محصولات اساسی کشاورزی می‌رسد

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1154

کشت قراردادی به محصولات اساسی کشاورزی می‌رسد

معاون مجری طرح گندم وزارت جهاد کشاورزی گفت: در نظر داریم سطح زیر کشت قراردادی گندم را توسعه دهیم و سایر محصولات اساسی را نیز زیر پوشش کشت قراردادی ببریم.

سهراب سهرابی یکشنبه ۲۶ دی در حاشیه سفر به فارس و شهرستان مرودشت، با بیان اینکه کشت قراردادی گندم از سیاست های مقام عالی وزارت جهاد کشاورزی و مجموعه معاونت زراعت در سال زراعی جاری است، عنوان کرد: تاکنون بیش از ۲۵۰ هزار هکتار کشت قراردادی گندم در کل کشور عملیاتی شده است.

او، مصرف کودهای شیمیایی، بیمه محصول و آزمون خاک و برگ را به عنوان حمایت‌های دولتی به منظور کشت قراردادی گندم برشمرد.

معاون مجری طرح گندم وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه در سال آینده در راستای افزایش سطح زیر کشت قراردادی حمایت‌های دولتی نیز افزایش می‌یابد، اظهار کرد: این حمایت‌ها در بذر، سموم، کودهای شیمیایی و بیمه محصول ارتقا خواهد یافت.

سهرابی با بیان اینکه در مرحله داشت گندم به سر می بریم، تصریح کرد: افزایش عملکرد در مزارع در گرو تغذیه، مبارزه با آفات، بیماری‌ها و آبیاری مناسب این مزارع خواهد بود.

او ضمن توصیه به سازمان‌ها و مدیریت‌های جهاد کشاورزی و کارشناسان پهنه به برنامه ریزی صحیح و به موقع در مرحله داشت گندم، بر استفاده صحیح از کود اوره، در صورت لزوم کود کلرور پتاسیم، ریز مغذی‌ها، مصرف قارچ کش‌ها، سموم آفت کش و علف کش و آبیاری مزارع تاکید کرد.

معاون مجری طرح گندم وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه با دیدگاه بررسی و  برآورد خسارت سیل به شهرستان‌های جنوبی به فارس سفر کرده، یادآور شد: بازدید از شهرستان مرودشت نیز به دلیل جایگاه ویژه در تولید گندم در دستور کار خود قرار داده است.

سهرابی بیان کرد: شهرستان مرودشت نسبت به سال‌های گذشته در به کار گیری خطی کارها، کشت‌های مکانیزه، کف کار و روش‌های نوین آبیاری روند رو به رشدی را نشان می‌دهد.

این مقام مسئول گفت: امیدوار هستیم که با توسعه این روش‌ها به همه مزارع و ترویج به سایر بهره برداران گام مهمی در افزایش عملکرد و افزایش بهره وری در این شهرستان برداشته شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :