حفاظت همه جانبه از بزرگ‌ترین ذخیره گاه جنگلی انار شیطان

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1464

حفاظت همه جانبه از بزرگ‌ترین ذخیره گاه جنگلی انار شیطان

مدیرکل منابع طبیعی جنوب کرمان گفت: جنگل گلپرکی دلفارد با مساحتی بالغ بر ۵٠ هکتار، بزرگ‌ترین ذخیره گاه جنگلی انار شیطان در در خاورمیانه است.

در حاشیه این بازدید قاسم رحیمی‌نیا با اشاره به اینکه جنگل گلپرکی دلفارد با مساحتی بالغ بر ۵٠ هکتار، بزرگ‌ترین ذخیره گاه جنگلی انار شیطان در کشور و در خاورمیانه است، حفاظت از فضای سبز جنگل ها و مراتع را یک وظیفه همگانی دانست و بر حفظ گونه های منحصر به فرد تاکید کرد.

او  با تاکید بر اینکه زادآوری این درختان به سختی انجام می شود، افزود: با انجام یکسری اقدامات بهداشتی و گیاه پزشکی در این جنگل، شاهد سرسبزی و شادابی بیش از پیش و افزایش میزان گلدهی درختان انارشیطان هستیم.

مدیرکل منابع طبیعی وآبخیزداری جنوب کرمان بیان کرد: اقدامات حفاظتی به منظور حراست از عرصه های منابع طبیعی به ویژه ذخیره گاه های جنگلی، همیشه جزو اولویت های اصلی و ذاتی منابع طبیعی بوده که با توجه به وسعت بالای عرصه های ملی در جنوب کرمان و همچنین کمبود نیروی انسانی و تجهیزات موجود، امری بسیار دشوار است؛ بنابراین امیدواریم مردم  طبیعت دوست در صورت مشاهده هرگونه تخریب و تصرف اراضی ملی با تماس با سامانه ۱۳۹ و ۱۵٠۴ ما را در حراست از انفال یاری کنند.

 مسلمی، بخشدار ساردوئیه نیز با اشاره به اهمیت حفظ و احیای جنگل ها و مراتع گفت: پوشش گیاهی، مراتع، جنگل‌ها و فضای سبز، جزو سرمایه‌ها و ثروت جامعه به حساب می‌آیند و حفاظت از این گنجینه ارزشمند در توسعه و آبادانی منطقه نقش مهمی ایفا می‌کند.

او حفاظت از منابع طبیعی را یک وظیفه همگانی دانست و به نقش جوامع محلی به ویژه دهیاری ها در امر حفاظت از منابع ملی اشاره کرد و افزود: تلاش ما بر این است که در مسیر اقدامات آموزشی و ترویجی  برای حفاظت از منابع طبیعی از ظرفیت جوامع محلی و دهیاری ها استفاده شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

برخی از مقالات

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 7
  • امروز: 2
  • دیروز: 240
  • هفته: 1,912
  • ماه: 7,550
  • سال: 25,114