جلب مشارکت مردم در اجرای عدالت

منتشر شده در صفحه | شماره

جلب مشارکت مردم در اجرای عدالت 

رئیس کل دادگستری استان کرمان یکی از ابعاد مهم سند تحول دستگاه قضایی را مردمی‌بودن این دستگاه دانست و گفت:از ابعاد مردمی‌بودن این سند این است که مشارکت مردم در اجرای عدالت جلب شود. یدالله موحد در آیین افتتاح ساختمان جدید دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان بافت اظهارداشت: دستگاه قضایی باید از تمام ظرفیت‌های مردمی و نهادهای مدنی و اجتماعی استفاده کند تا از دعاوی،اختلافات و جرایم پیشگیری شود و این امر جز با مشارکت مردم تحقق پذیر نخواهد‌بود.نماینده عالی قوه قضاییه در استان کرمان گفت:در مواردی که دعاوی شکل می‌گیرد و جرمی به وقوع بپیوندد باید برای رسیدگی و حل‌اختلاف از ظرفیت‌های مدنی و نهادهای حاکمیتی استفاده شود که شوراهای حل اختلاف و مصلحین و حکمین قرآنی در این راستا شکل گرفته‌اند.او افزود:‌دعاوی مهم باید به دستگاه قضایی وارد و از ورود پرونده‌ها و اختلافات حوزه‌های ملکی،‌ارث، خانوادگی و …. به دادگاه‌ها جلوگیری شود.

موحد در ادامه به حضور رئیس قوه قضاییه در بند تکفیری‌ها اشاره و بیان‌کرد: مردمی بودن به این معنا است که در کنار مردم باشیم،‌با مردم حرکت و مشکلات و دردهای مردم را درک کنیم و هر آنچه در توان داریم را برای کمک به مردم به کار گیریم.

او با اشاره به این مطلب که اقدامات خوبی در قوه قضاییه آغاز شده و نور امیدی در دل مردم تابیده است اظهارداشت: تمامی اجزای حاکمیت باید خود را خدمتگزار مردم و در کنار مردم ببینند و سند تحول‌قضایی و مدیران قضایی کشور نیز این مسیر را طی کنند تا مردم باور‌کنند که این دستگاه مربوط به خودشان است و در آن زمان است که قدردان این دستگاه خواهند بود.

رئیس کل دادگستری استان‌کرمان با اشاره به توسعه فیزیکی انجام‌شده در دستگاه قضایی استان کرمان،عنوان‌کرد: ساختمان شهید قدوسی با حضور ویدئو کنفرانسی ریاست وقت قوه قضائیه و نیز ساختمان دادسرای شهربابک در سال جاری افتتاح شده است.او گفت:‌روند اجرایی ساختمان‌های دادگستری رابر و ارزوئیه نیز در دست تکمیل است و در آینده نزدیک شاهد راه‌اندازی این ساختمان‌ها خواهیم‌بود. ساختمان جدید دادسرای شهرستان بافت در زمینی به مساحت هفت‌هزار و ۲۰۰‌مترمربع، در سه طبقه و با یک‌هزار و ۷۰۰ متر‌مربع زیربنا احداث شده است و با۴میلیارد و ۲۰۰‌میلیون تومان اعتبار ملی به بهره‌برداری رسید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

برخی از مقالات

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 14
  • امروز: 47
  • دیروز: 261
  • هفته: 2,788
  • ماه: 7,459
  • سال: 23,900