امام‌جمعه کرمان: برخی شکایت‌های نامزدها و طرفداران‌شان حق هستند

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1667

امام‌جمعه کرمان: برخی شکایت‌های نامزدها و طرفداران‌شان حق هستند
نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه کرمان با اشاره به شهدای غزه و به‌خصوص کودکانی که به‌خاطر قحطی و نبود غذا تقدیم جامعه اسلامی می‌شوند گفت: جهان باید محاصره غذایی غزه را ختم کند و این موضوع نیاز به جنبش جهانی دارد.
حجت‌الاسلام حسن علیدادی سلیمانی در خطبه‌های این هفته نمازجمعه کرمان با اشاره به جنایات رژیم جعلی و غاصب صهیونیستی در غزه افزود: امروزه یکی از اهرم‌های فشار علیه مردم غزه این است که راه غذا و تدارکات را بر مردم این خطه بسته‌اند.
او ادامه داد: از طرفی بر سر مردم بمب می‌ریزند و از سوی دیگر کاری کردند که مردم در ماه مبارک رمضان، سحری و افطاری خود را با گرسنگی سپری کنند.
رسیدگی به شکایات های انتخابات حق طبیعی مردم است
نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان عنوان کرد: نکته مهم دیگر انتخابات است و حضور و مشارکت مردم در پای صندوق‌های رأی در این انتخابات ستودنی بود به‌خصوص استان پهناور کرمان که جزو استان‌های برتر از نظر مشارکت قرار گرفت و جا دارد به مردم شهیدپرور، بسیج و بصیر استان کرمان تبریک گفت؛ زیرا مشارکت در برخی حوزه‌های انتخابیه حداکثری بود.
او با اشاره به اجرای چهار راهبرد رهبر معظم انقلاب یعنی مشارکت، رقابت، سلامت و امنیت در انتخابات یادآور شد: خوشبختانه توطئه بزرگ طراحی دشمن برای مشارکت پایین در انتخابات خنثی شد.
امام‌جمعه کرمان با اشاره به تدبیر رهبر معظم انقلاب از یک سال پیش، بیان کرد: ملت ما این آزمون بزرگ را با سرفرازی پشت سر گذاشتند؛ لذا به نمایندگان منتخب و کاندیدا و افرادی که تنور انتخابات را گرم کرده و در انتخابات شرکت کردند تبریک می‌گوییم؛ زیرا خدمت بزرگی به‌نظام و انقلاب داشتند.
او ابراز داشت: شکایاتی به‌وسیله طرفداران و نامزدها در برخی حوزه‌ها وجود دارد و برخی از این شکایت‌ها حق هستند و ممکن است که در سرنوشت انتخابات تأثیر بگذارند یا نگذارند؛ اما رسیدگی به شکایات حق طبیعی مردم است.
حجت‌الاسلام علیدادی سلیمانی افزود: بحث سلامت انتخابات بسیار مهم است و شورای نگهبان بادقت و عدالت شکایات ها را رسیدگی خواهد کرد و رسیدگی به این موارد اکنون آغاز شده است.
او یادآور شد: حرف آخر در تأیید و یا ابطال انتخابات در حوزه‌ای برعهده شورای نگهبان است و نامزدها و کاندیدا حق طبیعی دارند که شکایات خود را با اسناد و مدارک به این مرجع قانونی تحویل دهند که این کار انجام شده اما رسیدگی و تصمیم نهایی با شورای نگهبان، این داور اصلی است که قانون مشخص کرده است.
نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان گفت: اگر بخواهیم در راستای خواسته خود در تأیید یا ابطال انتخابات حرکت کنیم، ممکن است ماجراهای سال ۱۳۸۸ تکرار شود و لذا شیرینی انتخابات را بر کام مردم تلخ کند.
او ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در این زمینه به کسانی که بیانیه می‌دهند و آنان که هنوز مجلس شکل نگرفته، حرف اختلاف‌آمیز می‌زنند، به‌موقع هشدار دادند و کسانی که دررابطه‌با تأیید و یا رد انتخابات حرف دارند، مراقب باشند که کام مردم تلخ نشود؛ زیرا کشور با مجلس دوازدهم در کنار قوای دیگر بایستی به سمت پیشرفت و آبادانی، کار خود را ادامه دهد.
حجت‌الاسلام علیدادی سلیمانی همچنین با اشاره به ماه عبادت و خودسازی و تغییروتحول سال نو تصریح کرد: ما برای هرکدام از این مناسبت‌ها وظایفی داریم، در سال نو وظیفه اصلی ما توجه به صله ارحام است و در ماه مبارک رمضان باید به خدا نزدیک شده و با هوا و هوس‌ها مبارزه کنیم، تعادل و توجه به هوا و هوس در ماه مبارک رمضان تمرین بزرگی برای همه ما است.
او با اشاره به سالروز ملی‌شدن صنعت نفت گفت: دراین‌رابطه در تاریخ درس‌های فراوانی وجود دارد؛ زیرا زمانی که نخبگان کشور با تمامی نگرش‌ها در کنار هم قرار گرفتند، موفق شدند که در زمانی که حکومت در اختیار مردم نبود، صنعت نفت را ملی کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 83
  • امروز: 48
  • دیروز: 157
  • هفته: 1,449
  • ماه: 7,859
  • سال: 25,892