غنای فرهنگ کرمان باید به جامعه بین‌المللی معرفی شود

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1036

غنای فرهنگ کرمان باید به جامعه بین‌المللی معرفی شود

رئیس‌کل دادگستری استان کرمان با اشاره به امضای تفاهم‌نامه ساخت فیلم سینمایی با موضوع پیشگیری از خشونت و مجازات‌های جایگزین حبس در‌کرمان گفت:غنای فرهنگ و ادب کرمان باید در قالب تولیدات فرهنگی و هنری هرچه بیشتر به جامعه‌ملی و بین‌المللی معرفی شود.

یدالله موحد افزود:در تولید فیلم سینمایی باید به حساسیت‌های کار قضایی و زندانبانی و دشواری‌های این بخش توجه شود.

رئیس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به این مطلب که کارهای فرهنگی در دراز‌مدت اثرگذار است،‌خاطرنشان کرد:‌با تولید آثار فاخر و کیفی می‌توان این آثار را در سطح ملی و بین‌المللی نیز به نمایش گذاشت و از مزایای آنها در توسعه فرهنگی کشور استفاده کرد.

موحد یادآور‌شد:‌بهره‌گیری از ابزار هنر در انتقال مفاهیمی از جمله پیشگیری از خشونت و مجازات‌های جایگزین حبس 2 هدف اصلی ساخت این فیلم سینمایی است.

او بیان‌داشت:فیلم سینمایی «دکتر جیم و آقای واو» به کارگردانی” مسعود اشجعی” کارگردان کرمانی با مشارکت معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان،به مرحله تولید رسیده است.

رئیس دادگستری استان کرمان ادامه‌داد:این فیلم در ژانر کمدی‌اجتماعی و با هدف پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی ناشی از خشم و همچنین معرفی و برجسته‌کردن قانون مجازات جایگزین حبس در سیستم قضایی کشور تولید می‌شود.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان نیز گفت:با توجه به افزایش خشونت و آثار ناشی از خشم در جامعه در فیلم‌نامه فیلم سینمایی “دکتر جیم و آقای واو” سعی شده این نقیصه اجتماعی در قالب قصه کمدی و در لایه‌های درام طرح و زیربنا و عواقب آن در طول قصه واکاوی شود که این مقوله با مشورت و نظارت معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان انجام شده و به پیشنهاد این معاونت مقرر شد بحث مجازات‌های جایگزین حبس نیز در فیلم‌نامه گنجانده شود و بر‌اساس فیلم‌نامه موجود پروانه ساخت جدید اخذ شده است.

سید‌مهدی قویدل اظهار‌داشت:‌زمان تولید این فیلم از شروع تا پایان حداقل سه ماه به طول می‌انجامد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 4
  • امروز: 100
  • دیروز: 240
  • هفته: 2,010
  • ماه: 7,648
  • سال: 25,212