عضو کمیسیون فرهنگی مجلس اعلام کرد؛ کاهش ۲۴ درصد نقدینگی و رشد اقتصادی ۶ درصدی، دستاورد دولت سیزدهم

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1671

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس اعلام کرد؛ کاهش ۲۴ درصد نقدینگی و رشد اقتصادی ۶ درصدی، دستاورد دولت سیزدهم
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مهار رشد نقدینگی و کاهش آن تا ۲۴ درصد و رساندن رشد اقتصادی کشور از منفی به ۶ درصد جزو دستاوردهای شیرین دولت سیزدهم است، گفت: دولت همچنین تلاش دارد تا در برنامه هفتم توسعه به رشد ۸ درصدی دست پیدا کند.
حسین جلالی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با کارگزاران نظام و اشاره ایشان به شیرینی‌ها و تلخی‌های اقتصاد کشور اظهار داشت: آیت‌الله رئیسی در مورد اقتصاد کشور گزارش جامع از پیشرفت‌ها ارائه دادند که این گزارش برای رهبری جالب بود و جزو شیرینی‌های اقتصاد کشور محسوب می‌شود.
او با اشاره به رشد اقتصادی در دولت سیزدهم بیان داشت: در گذشته رشد اقتصادی منفی بوده؛ اما اکنون به ۶ درصد رسیده است که این پیروزی بزرگی در حوزه اقتصاد است و می‌تواند در توسعه کشور تأثیرات مثبتی داشته باشد.
عضو کمیسیون فرهنگی کشور با بیان اینکه ایران در بین ۲۰۵ کشور با وجود برخی مشکلات دارای رتبه ۱۴ از نظر اقتصادی است، گفت: این رتبه قابل‌قبولی است که دولت سیزدهم توانسته با خدمات خود به کشور، اقتصاد را به این نقطه برساند.
جلالی در مورد مهار تورم نیز تصریح کرد: چندین سال است که مقام معظم رهبری شعار سال را مبتنی بر مسائل اقتصادی نظیر تولید ملی، مشارکت مردم و کاهش تورم نامگذاری می‌کنند و یکی از دغدغه‌های ایشان، رفع مشکلات کشور در حوزه اقتصاد است.
او ادامه داد: با تلاش‌های دولت سیزدهم در کاهش تورم کلی و نقطه‌ای به پیروزی‌هایی دست‌یافته‌ایم و هر چند با تورم تک‌رقمی فاصله داریم؛ اما همین میزان موفقیت نیز جزو شیرینی‌های اقتصادی است.
نماینده مردم رفسنجان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه دولت در کاهش نقدینگی موفق عمل کرده است، اضافه کرد: ام‌الفساد اقتصاد، تورم و افزایش نقدینگی است که دولت سیزدهم در زمینه کنترل و مهار نقدینگی موفق عمل کرده است.
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به راه‌اندازی کارخانه‌های تعطیل و نیمه‌تعطیل در دولت سیزدهم گفت: احیای واحدهای راکد که تعداد آنها به چند هزار واحد می‌رسد از دیگر اقدامات شیرین و ماندگار دولت است که توانسته در رشد تولید کشور تأثیرگذار باشد.
او باتوجه‌به افزایش تولید برق در کشور و ارتقای حوزه درمان و سلامت اظهار داشت: تولید ۸ هزار مگاوات برق، افزایش تولید نفت، قراردادن بیش از ۱۲ میلیون نفر تحت پوشش بیمه سلامت از دیگر اقدامات بی نظیر و ماندگار دولت محسوب می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :