استاندار کرمان بر ضرورت ترویج ازدواج آسان تأکید کرد

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1676

استاندار کرمان بر ضرورت ترویج ازدواج آسان تأکید کرد
استاندار کرمان با اشاره ضرورت ترویج ازدواج آسان در استان گفت: در زمینه نرخ باروری، استان کرمان موفق عمل کرده و نرخ باروری آن مثبت ارزیابی شده است.
محمدمهدی فداکار در جلسه ستاد جمعیت استان کرمان با اشاره به اهمیت بحث فرزندآوری و جوانی جمعیت، بر توجه به بحث مسکن، تبلیغات و کارهای رسانه‌ای و خدمات‌رسانی سایر دستگاه‌ها تأکید کرد.
او با بیان این مطلب که مصوبات هر جلسه در جلسات بعد ستاد جمعیت باید مورد ارزیابی قرار بگیرد و عملکرد دستگاه‌ها تشریح شود، گفت: وضعیت جمعیت و نرخ زادوولد در شهرستان‌های استان باید مورد ارزیابی قرار بگیرد و بر اساس آسیب‌شناسی انجام شده، تصمیمات لازم اتخاذ شود.
استاندار کرمان با اشاره ضرورت ترویج ازدواج آسان در استان، افزود: در این زمینه همه دستگاه‌ها و گروه‌های مردمی باید همکاری لازم را داشته باشند تا این امر محقق شود.
او تصریح کرد: خوشبختانه در زمینه نرخ باروری استان کرمان موفق عمل کرده و نرخ باروری آن مثبت ارزیابی شده و براین‌اساس نرخ زادوولد استان در سال ۱۴۰۲ در مقایسه با سال ۱۴۰۱ بیش از ۲۰۰۰ نفر بیشتر بوده است.
فداکار با اشاره به اینکه در حوزه مسکن تاکنون چند هزار قطعه زمین در استان واگذار شده و یا در حال واگذاری است، عنوان کرد: اولویت واگذاری زمین در شهرها مربوط به طرح جوانی جمعیت است که در کرمان نیز زمین‌ها آماده شده است.
استاندار کرمان با تأکید بر تسریع در واگذاری قطعات زمین در طرح جوانی جمعیت، تصریح کرد: این افراد گرفتاری‌های خاص خود را دارند و در این زمینه باید دراسرع‌وقت مساعدت لازم انجام بشود.
مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان نیز در این جلسه با اشاره به آماده‌سازی زمین در هشت شهر شمال استان، افزود: قریب به ۱۹۰۰ قطعه زمین در طرح جوانی جمعیت در شمال استان واگذار شده است.
در این جلسه از خانم دکتر میرزایی به دلیل حمایت از یک خانواده برای به‌دنیاآوردن فرزندان چهارقلو، توسط استاندار کرمان تقدیر شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :