استاندار کرمان: بی‌ثباتی مدیریتی شرکت مس برای توسعه استان چالش است

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1679

استاندار کرمان: بی‌ثباتی مدیریتی شرکت مس برای توسعه استان چالش است
استاندار کرمان با بیان اینکه مس بزرگ‌ترین صنعت این استان محسوب می‌شود گفت: جابه‌جایی و بی‌ثباتی مدیریتی در شرکت مس برنامه‌ریزی‌های توسعه در استان را با چالش مواجه کرده و خیلی از طرح‌های توسعه‌ای تعطیل شده‌اند.
به گزارش ایرنا، محمدمهدی فداکار در نشستی با حضور مدیرعامل شرکت ملی مس ایران در محل استانداری کرمان تصریح کرد: معادن خرد و کوچک زیادی زیرمجموعه شرکت مس در استان داریم که برای منطقه و محدوده اطراف خود دارای اهمیت هستند و ظرفیت‌های متنوعی نیز دارند.
او با اشاره به مشکلات طرح‌های توسعه‌ای و زیرساختی حوزه مس تصریح کرد: پروژه‌های همکاری زیادی در بخش‌های مسئولیت‌های اجتماعی، ورزشی و صندوق سرمایه‌گذاری با این شرکت داریم.
استاندار کرمان با اشاره به انتقال منابع مالی شرکت‌های بزرگ به بانک‌های داخل استان بیان کرد: قرار بود از محل واریز منابع شرکت مس در کرمان به یکی از بانک‌ها، سرمایه در گردش شرکت‌ها را تأمین کنیم، اما با وجود توافقنامه تنها یک روز مبلغی واریز و پس از آن پول مجدد از بانک داخل استان خارج شد.
او افزود: ماندگاری منابع مالی شرکت‌های بزرگ در کرمان به توسعه استان کمک و امکان پرداخت تسهیلات به حوزه‌های دیگر را فراهم می‌کند.
فداکار خاطرنشان کرد: شرکت‌های زیر مجموعه مس قادر هستند با یکدیگر هلدینگ قوی تشکیل دهند و مس از طریق شرکت سرمایه‌گذاری زیر مجموعه مس در استان کرمان سرمایه‌گذاری کند.
او اظهار داشت: مصوبه شورای تأمین برای الزام به خرید و استفاده شرکت‌ها، بنگاه‌ها و ادارات از تولیدات قابل‌رقابت داخل استان کرمان را داریم تا خریدهای شرکت‌های بزرگ از داخل استان باید انجام شود که البته گاهی اجرا نمی‌شود و این خریدها به نفع صنایع و اقتصاد داخل کرمان است.
استاندار کرمان با بیان اینکه حوزه ورزشی ارزش و اهمیت زیادی دارد گفت: شرکت مس در این حوزه کارهای زیادی انجام و ورزشگاه سازی را دنبال کرده که ورزشگاه مس رفسنجان آماده شده و به بهره‌برداری رسیده است، اما باشگاه‌های ورزشی زیر نظر مس با مشکلات مالی روبه‌رو هستند که باعث شده حواشی به وجود آید.
او ادامه داد: خدمات اجتماعی در حوزه ورزش به مردم انرژی می‌دهد و در زمینه همکاری‌های دانش‌بنیان نیز فعالیت‌هایی با مشارکت شرکت مس در استان کرمان آغاز شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 40
  • امروز: 316
  • دیروز: 218
  • هفته: 1,597
  • ماه: 8,087
  • سال: 26,709