دادستان کرمان: ترک فعل در تهران علت تأخیر افتتاح بیمارستان شرکت معدنی صنعتی گل‌گهر

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1708

دادستان کرمان: ترک فعل در تهران علت تأخیر افتتاح بیمارستان شرکت معدنی صنعتی گل‌گهر
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان گفت: راه‌اندازی و بهره‌برداری نشدن بیمارستان شرکت معدنی صنعتی گل‌گهر به‌عنوان بزرگ‌ترین بیمارستان جنوب شرق کشور به دلیل ترک فعلی است که در تهران انجام می‌شود.
به گزارش روابط‌عمومی دادگستری کرمان، مهدی بخشی روز پنجشنبه در همایش موسوم به «معدن و قضا» در سیرجان اظهار داشت: بررسی علت راه‌اندازی‌نشدن این بیمارستان بسیار مهم است؛ زیرا باوجود پیگیری‌های متعدد استاندار، مدیرعامل شرکت و سایر مسئولان استانی، صرف هزینه ۱۵ هزارمیلیاردریالی، خرید تجهیزات لازم و جذب نیروی انسانی به دلیل ترک فعلی که در تهران انجام می‌شود هنوز به بهره‌برداری نرسیده است.
وی عنوان کرد: موضوع ترک فعل در تهران به‌طورقطع خدمت دادستان کل کشور اعلام خواهد شد تا در صورت صلاحدید دستور رسیدگی به این بزه ترک فعل را صادر کند و نتیجه را به مردم گزارش خواهیم داد.
او همچنین جهش تولید با مشارکت مردم را نیازمند ایجاد بسترهای لازم، عزم جدی و هماهنگی بیشتر سه قوه مجریه، مقننه و قضاییه دانست.
بر اساس این گزارش، دادستان کرمان یکی از اقدامات مهم دراین‌بین را مانع‌زدایی، جلوگیری از مداخلات بی‌معنای ادارات در حوزه تولید و باز کردن قفل و زنجیرها برشمرد.
او افزود: نیازمند رفع خلاءها و موانع تولیدی در کشور هستیم؛ زیرا برخی آیین‌نامه‌ها، بخشنامه‌ها و قوانین دست‌وپاگیر موانعی را پیش‌روی تولیدکنندگان گذاشته‌اند.
مدعی‌العموم در استان کرمان تمرکز بیش از حد اختیارات در پایتخت را مانع بزرگ برای حل مسائل استان‌ها خواند و تصریح کرد: افزایش اختیارات نماینده عالی دولت در استان ضروری است و برای رفع موانع تولید و بهتر انجام‌شدن کارها، بایستی به شورای معادن استان اختیارات بیشتری داده شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 12
  • امروز: 172
  • دیروز: 198
  • هفته: 1,332
  • ماه: 4,433
  • سال: 35,537