مدیرعامل شرکت توزیع برق شمال استان کرمان: مجبوریم چاه‌های کشاورزی را چند ساعت خاموش کنیم

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1726

مدیرعامل شرکت توزیع برق شمال استان کرمان: مجبوریم چاه‌های کشاورزی را چند ساعت خاموش کنیم
مدیرعامل شرکت توزیع برق شمال استان کرمان گفت: «باتوجه به شرایط گرما و اوج مصرف، طبق آخرین مصوبات ملی و بخشنامه‌های کشوری، چاه‌های کشاورزی باید روزانه طی چندساعت شامل محدودیت قطع برق شود و این تصمیمی استانی یا فردی نیست».
محمد سلیمانی افزود: «کشاورزان در صورتی که مجوز و پروانۀ استفادۀ روزانۀ بیش از ۲۰ ساعت داشته باشند، شامل قطعی نمی‌شوند اما مجوز کمتر از ۲۰ ساعت در شبانه‌روز مشمول خاموشی روزانه است».
او در پاسخ به کشاورزانی که مطالبۀ خاموشی منازل‌شان را به جای مزارع‌شان دارند اظهار کرد: «مصرف این اشتراک‌ها یکسان نیست و این پیشنهاد امکان اجرا ندارد».
او 10 تیرماه در بخش دیگری از اظهاراتش بیان کرد: «همچنین در صورتی که یک چاه کشاورزی به میزان ۸۰ درصد از برق مصرفی خود را با تجهیز سامانه خورشیدی تامین کند، از محدودیت بار معاف می‌شود و کشاورزان با این اقدام به صورت همزمان مازاد تولید برق در ماه‌های گرم یا سایر ماه‌ها را می‌توانند با قیمت تضمینی یا در بورس به فروش برسانند».
او افزود: «ما شرایط کشاورزان و محصولات‌شان را در این ایام از سال درک می‌کنیم، اما همانطور که کشاورزان نیز درک درستی از اوج مصرف و ضرورت ایجاد تعادل در مصرف و مدیریت خاموشی‌ها دارند، ما موظفیم از بخشنامه‌های کشوری تبعیت کنیم».
سلیمانی با بیان اینکه در جلسات مختلف با کشاورزان حاضر شده‌ایم و تلاش داریم تا جایی که بتوانیم با آنان همکاری کنیم، افزود: «کشاورزان خود پاسخ این پرسش را می دانند که آیا برقی وجود دارد که توزیع نمی‌شود؟».
او تصریح کرد: «مجبوریم در اوج مصرف، تعادل‌بخشی و مدیریت بار براساس اولویت‌ها را داشته باشیم».
او در پاسخ به مطالبات کشاورزان مبنی بر اعمال خاموشی به جای ساعاتی در شبانه‌روز، در یک ۲۴ ساعت کامل یا چند روز گفت: «اوج مصرف ما در ساعات مشخصی از شبانه‌روز رخ می‌دهد که همین مسئله در تعیین ساعات خاموشی نقش حیاتی دارد تا بتوان در تولید و مصرف تعادلی ایجاد کرد».
سلیمانی با بیان اینکه سال گذشته صنایع استان همکاری خوبی داشتند و منتفع نیز شدند، اظهار کرد: «این‌طور نیست که فقط صنایع جور این مشکل را بکشند».
او خاطرنشان کرد: «باید در یک ساختار متعادل و منصفانه این مدیریت صورت گیرد».
او در بخش دیگری از اظهاراتش بیان کرد: «ما فقط نگاه به منازل شهروندان نداریم، در بین آن‌ها، برق بیمارستان‌ها و دیگر مراکز حساس خدمات‌رسان نیز وجود دارد لذا آنان که در مرکز تصمیم‌گیری می‌کنند، با نگاه به جمیع شرایط این کار را انجام می‌دهند».

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 1
  • امروز: 66
  • دیروز: 82
  • هفته: 773
  • ماه: 4,601
  • سال: 38,602