عملکرد خوشه کسب و کار خرمای جنوب کرمان تشریح شد

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1741

عملکرد خوشه کسب و کار خرمای جنوب کرمان تشریح شد
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی کرمان گفت: با تشکیل کنسرسیوم صادراتی می‌توان خدمات ارزنده‌ای را به حوزه کشاورزی و خرمای جنوب استان کرمان ارائه کرد .
به گزارش روابط عمومی شرکت شهرک‎های صنعتی استان کرمان ، حسین میجانی در دیدار با اعضا خوشه کسب‌و‌کار خرمای جنوب استان افزود: شرکت شهرک‎های صنعتی استان کرمان همزمان با اعزام به نمایشگاههای داخلی و خارجی و تشکیل کنسرسیوم ، برگزاری دورهای آموزشی،اخذ برند برای تعدادی از این واحدهای صنعتی و اخذ گواهینامه استاندارد و همچنین حمایت همه جانبه در سایر موارد از اعضا خوشه و کنسرسیوم و پذیرش هیات‎های تجاری در زمینه صادرات خرما توانسته خدمات ارزنده‎ای را در این حوزه به جنوب استان کرمان ارائه کند .
میجانی گفت : با توجه به پیشرفت قابل توجه این خوشه در جنوب استان امسال خوشه اولویت دار ما خرما خواهد بود مطالعاتی نیز در بازار کشورهای هدف صادراتی انجام شد و بازار آن تحلیل و آنالیز شد تا اطلاعات مورد نیاز صادرکنندگان از بازارهای هدف به طور کامل تامین شود.
او افزود: نتایج کمی در حوزه خرما جنوب استان کرمان به نحوی بود که در ابتدای آغاز به کار حدود ۹۰ واحد داشت ولی همزمان با آغاز بکار خوشه خرما این آمار به ۱۲۰ واحد رسید و صادرات خرمای استان کرمان نیز با فعالیت خوشه خرما ۱۰ هزار تُن افزایش داشته است .
او یادآور شد: شماری خوشه‎های ظرفیت‌دار در استان کرمان وجود دارد که می تواند به توسعه بازار، اشتغال‌زایی، تنوع بسته‌بندی و بهبود کیفیت محصولات کمک کند که کار مطالعات و ارزیابی آنها در حال انجام است و به زودی فعالیت آنها نیز آغاز می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 0
  • امروز: 62
  • دیروز: 83
  • هفته: 722
  • ماه: 4,239
  • سال: 39,077