هشدار دادگستری برای حل مشکل شبکه آب شرب کهنوج کرمان

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1747

هشدار دادگستری برای حل مشکل شبکه آب شرب کهنوج کرمان
رئیس دادگستری کهنوج گفت: اگر مسئولان در مهلت مقرر قانونی مشکلات شبکه آب شرب شهرستان را پیگیری نکنند دادستانی به عنوان مدعی العموم به موضوع ترک فعل های صورت گرفته ورود خواهد کرد.
به گزارش ایرنا کمبود آب، قطعی های طولانی و شکستگی های متعدد لوله‌های آب در کهنوج که از مدت ها قبل وجود داشته و توسط ایرنا نیز رسانه ای شده بود، بالاخره پای دستگاه قضایی را برای حل این مساله به میان کشید به طوری که سهراب سالاری رییس دادگستری کهنوج در نشست شورای پیشگیری از وقوع جرم این شهرستان به بحران کمبود آب در شهرستان کهنوج اشاره کرد و از مسئولان شهرستان و مدیرعامل آبفا استان خواست که نسبت به حل معضلات آب شرب شهرستان اقدامات لازم را به عمل آورند.
براساس اعلام روز شنبه روابط عمومی دادگستری کل استان کرمان، رییس دادگستری کهنوج در جنوب کرمان تاکید کرد که مسئولان آبفا در موعد مقرر مشکلات مردم را در این بخش حل کنند.
به گزارش ایرنا مدیر آب و فاضلاب شهرستان کهنوج طی سال گذشته در گفت و گو با ایرنا اذعان کرده بود قدمت شبکه توزیع کهنوج ۳۰ تا ۵۰ سال است و این موجب فرسودگی لوله ها شده که در مواقعی شاهد شکستگی آنها نیز هستیم.
محمد لورگ گفته بود: حدود ۷۰ کیلومتر شبکه این شهر نیاز به بازسازی و اصلاح دارد.
فرماندار کهنوج هم گفته بود وضعیت آب شرب شهرستان از قرمز هم گذشته است و باید در کوتاه مدت با نگاه ویژه چاه هایی برای جبران کمبودها حفر شود.
به گفته علی شعبانی آب شرب کهنوج باید در میان مدت از سد جیرفت و در بلندمدت از دریای عمان و خلیج فارس تامین شود.
بنا بر این گزارش‌ها، شهرستان کهنوج هم از کمبود آب برخوردار و هم شبکه توزیع آن ۵٠ سال قدمت دارد که این مسائل موجب ورود دستگاه قضایی شده است.
باوجود تصریح مسئولان محلی در کهنوج از جمله مدیر آبفا این شهرستان، بعد از این خبرها، همان سال گذشته، شرکت آب و فاضلاب استان در جوابیه ای رسانه ای به نوعی هم وعده داد که «به زودی و در آینده نزدیک» شبکه آب شهرستان هوشمند می شود و هم به نوعی عمق مشکل را زیر سئوال بر و نفی کرد.
در آن جوابیه، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمان با اشاره به اینکه امسال(سال ۱۴۰۲) ۱۰ کیلومتر از شبکه آبرسانی در کهنوج مورد بازسازی قرار گرفته است گفت: شبکه آب در این شهرستان در بیشتر نقاط بازسازی شده است.
علیرضا عبدیان در این اطلاعیه بدون اشاره به اینکه هوشمندسازی شبکه کهنوج به چه معناست، آن را تعریف یا مزایای آن را تشریح کند، اضافه کرد: به طور قطع می توان گفت تاکنون هیچ حادثه‌ای در حوزه آب و فاضلاب کهنوج نداشته‌ایم که اصلاح آن ٢ ماه به طول بیانجامد، نداشته ایم ، تمامی حوادث از زمان اعلام حادثه‌ تا زمان اصلاح در سامانه ۱۲۲ شرکت آبفا ثبت می شود و زمان این فرایند به طور کامل قابل مشاهده است.
در خبری که روز شنبه از قول روابط عمومی دادگستری کل استان کرمان ارسال شده، رئیس دادگستری کهنوج همچنین با اشاره به لزوم پیشگیری از حیوان گزیدگی و عوارض و تبعات بعد از آن در این شهرستان گفت: یکی از راه‌های مقابله با حیوان گزیدگی جمع آوری و ساماندهی حیوانات وحشی و واکسینه کردن حیواناتی از قبیل سگ های ولگرد است.
او تاکید کرد: شهرداری و مسئولان مرکز بهداشت شهرستان کهنوج باید نسبت به جمع آوری سگ های ولگرد و ساماندهی آنها اقدامات لازم را به عمل آورند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

برخی از مقالات

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 2
  • امروز: 88
  • دیروز: 138
  • هفته: 826
  • ماه: 4,096
  • سال: 44,120