معاون اول رئیسجمهور با هشدار نسبت به افزایش عملیات روانی دشمن برای تحتتاثیر قرار دادن اقتصاد کشور گفت: یک تقسیم کار دقیق بینالمللی، حسابشده، منظم و سیستماتیک برای ضربه زدن به اقتصاد ایران ایجاد شده است و باید در این زمینه هوشیار بود و ارتباط با مردم را بیشتر کرد. محمدرضا عارف در جلسه ستاد تنظیم بازار با بیان اینکه برنامه دولت چهاردهم مقابله با عملیات روانی دشمن و ایجاد ثبات نسبی در اقتصاد است، گفت: متاسفانه در هفتههای اخیر گرانفروشی در بازار رخ داده است. بنابراین باید تصمیمات مناسب گرفت و اقدام به موقع داشت تا آرامش در بازار برقرار باشد.
تشکیل کارگروه امنیت غذایی
عارف با اشاره به گزارش برخی رسانههای داخلی درخصوص قیمت تعدادی از کالاها در بازار افزود: برخی رسانههای داخلی که راهبرد حفظ آرامش فضای کشور را مدنظر دارند نیز به قیمت تعدادی از کالاها در بازار انتقاد دارند. دشمن هم عملیات روانی خود را ادامه خواهد داد و بر موضوع بیثباتی در اقتصاد متمرکز شده است.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: در دوران جنگ ۱۲روزه اقدامات خوبی برای تامین ثبات در بازار انجام شد که باید همان مسیر را جدیت بیشتر دنبال کرد. انسجام و همدلی مردم رمز موفقیت ما در آن جنگ تحمیلی بود و اکنون هم باید مراقب باشیم تا به این انسجام ملی که دشمن آن را هدف قرار داده است، آسیب وارد نشود.معاون اول رئیسجمهور با تاکید بر اینکه باید بهترین روش را برای تامین کالاهای اساسی مردم بهکار بگیریم، گفت: برخی اقشار دچار مشکلات معیشتی هستند و باید با اجرای سیاستهای حمایتی مثل توزیع کالابرگ الکترونیکی از این اقشار حمایت کرد.عارف در ادامه با بیان اینکه راهبرد دولت ایجاد پایداری نسبی در بازار، مقابله با گرانفروشی و احتکار است، افزود: نباید در این شرایط اجازه سوءاستفاده داده شود. دولت اقتدار دارد و اگر لازم است باید اقتدار خود را نشان دهد و با احتکار و گرانفروشی به شدت برخورد شود.
وی تاکید کرد: باید سازوکار منطقی برای مهار قیمتها تهیه شود. بهترین روش برای تامین کالاهای اساسی بهکار گرفته شده و این کالاها به موقع تامین شود. عارف در ادامه بیان کرد: ستاد تنظیم بازار شاید مقتدرترین ستاد دولت باشد که از تولید تا مصرف نهایی اختیار و اقتدار دارد. البته ما باید ثبات در بازار را با کمک مردم، رسانهها و اصناف پیش ببریم و ارتباط با مردم را بیشتر کنیم.معاون اول رئیسجمهور افزود: تمام تصمیمگیریها از تولید، توزیع تا مصرف باید در چارچوب راهبردهای دولت از جمله پایداری نسبی در اقتصاد باشد. همچنین قیمتها باید قابل پیشبینی باشد. اکنون اختلاف قیمت کالاها در مغازهها و فروشگاهها بیش از حد گذشته شده و باید وظایف دستگاههای نظارتی و بازرسی با تقسیم کار بهصورت شفاف مشخص باشد.
2073 | ۰۴/۰۹/۱۱
2072 | ۰۴/۰۹/۱۰
2071 | ۰۴/۰۹/۰۹