معاون برنامه ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی: مطالعات طرح راه و آهن جیرفت جهت مطرح شدن در کارگروه وزارت راه و شهرسازی در حال انجام است

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1241

معاون برنامه ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی: مطالعات طرح راه و آهن جیرفت جهت مطرح شدن در کارگروه وزارت راه و شهرسازی در حال انجام است

معاون برنامه ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی در حاشیه بازدید از پروژه‌های در حال تکمیل حوزه راه و شهرسازی در سخنانی اظهار داشت: سفر به جنوب کرمان  در راستای تاکید زیاد رئیس جمهور بر رسیدگی به مناطق کم‌برخوردار انجام گرفته است تا ضمن بازدید از پروژه ها گزارش دقیقی از وضعیت منطقه در این حوزه برای تدوین مصوبات برنامه سفر ریاست جمهوری به جنوب کرمان ارایه شود.

محمود غفاری که سفر رییس جمهور به این منطقه را قریب الوقوع خواند از اینکه در سفر رئیس جمهور شاهد مصوبات خوبی برای منطقه جنوب کرمان باشیم  ابراز امیدواری کرد. 

معاون برنامه ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی گفت:خوشبختانه طی سال های گذشته برنامه ریزی فشرده برای پیشبرد طرح ها انجام شده ولی کافی نیست. 

او افزود:پل های سمت جیرفت به قلعه گنج مشکلات زیادی را ایجاد کرده که از مطالبات نمایندگان مجلس در این منطقه هم است و در این سفر تصمیمات خوبی در این زمینه گرفته شد.

معاون برنامه ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی همچنین به طرح راه آهن جیرفت اشاره کرد و گفت: مطالعات این طرح در حال نهایی شدن است.

غفاری با بیان اینکه هزینه های اجرای راه آهن بسیار سنگینی بوده است، هزینه اجرای هر متر راه آهن در شرایط معمولی را بیش از سه برابر هر کیلومتر آزادراه برشمرد. غفاری منابع تامین طرح راه آهن را منابع عمومی و سرمایه گذاری بخش خصوصی عنوان کرد و گفت: با توجه به منابع محدود اعتباری باید از منابع عمومی یا سرمایه گذاری استفاده کنیم

او ادامه داد: اگر سرمایه گذار وجود نداشته باشد از منابع عمومی باید برای اجرای این طرح استفاده شود.

معاون برنامه ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی اظهار داشت: در مجموع  مطالعات طرح راه آهن جیرفت باید دقیق انجام شود تا در کارگروه مربوطه وزارت راه و شهرسازی بررسی و دستورات لازم انجام شود.

او ادامه داد: امیدواریم در کارگروه مربوطه بتوانیم تلفیقی از منابع عمومی و مشارکت سرمایه گذاری را برای این طرح فراهم کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 0
  • امروز: 74
  • دیروز: 82
  • هفته: 781
  • ماه: 4,609
  • سال: 38,610