پرسپولیس با باخت هم قهرمان می‌شود! ماراتن حساس سرخابی‌ها به هفته آخر رسید

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1707

پرسپولیس با باخت هم قهرمان می‌شود! ماراتن حساس سرخابی‌ها به هفته آخر رسید
اختصاصی
رقابت استقلال و پرسپولیس بر سر قهرمانی به هفته آخر رسید تا تکلیف قهرمانی این لیگ حساس در ۲ بازی حساس هفته سی‌ام مشخص شود
به گزارش کرمان‌نو، ماراتن قهرمانی لیگ برتر به بازی آخر رسید. جایی که آبی‌ها در تهران به مصاف شاگردان عنایتی می‌روند که از گزینه‌های کم‌رنگ سقوط است و قرمزها در ورزشگاه آزادی تهران به مصاف شاگردان محرم نویدکیایی می‌روند که شب گذشته در خانه با نتیجه ۳ بر ۲ مقابل استقلال خوزستان در حال سقوط شکست خورد.
پرسپولیس شب گذشته با پیروزی ۳ بر یک برابر شمس آذر قزوین حالا تا حدودی خودش تکلیف قهرمانی را مشخص می‌کند. این تیم با ۶۵ امتیاز و تنها یک امتیاز بیشتر از استقلال در صدر جدول قرار دارد.
*استقلال چگونه قهرمان می‌شود؟
پرسپولیس با گلی که در بازی دیشب خورد حالا با ۱۸ گلِ خورده و داشتن تفاضل ۳+ در یک صورت جام را به رقیب سنتی خود تقدیم می‌کنند که مقابل تیم نویدکیا با ۳ گل شکست بخورد و استقلال مقابل تیم عنایتی با نتیجه ۳ بر ۳ به تساوی برسد. در این صورت هر دو تیم در امتیاز ۶۵ و تفاضل گل برابر می‌شوند و کار به گلِ خورده برای قهرمانی می‌رسد و استقلال در این آیتم جام را به دست می‌آورد. اما اگر باخت پرسپولیس با اختلاف یک یا دو گل رقم بخورد قرمزها با وجود تفاضل گل بهتر قهرمان خواهند شد.
*حالت‌های دیگر قهرمانی به چه صورت است؟
اما حالت‌های دیگری نیز وجود دارد برای مثال اگر هر دو تیم پیروز شوند پرسپولیس با ۶۸ امتیاز و اختلاف یک امتیاز بیشتر قهرمان خواهد شد.
در صورت شکست پرسپولیس و پیروزی استقلال مقابل پیکان آبی‌ها که از ابتدای فصل هم در بیشتر هفته‌ها صدر جدول بودند و با لغزش برابر نساجی پاس گل را به رقیب خود دادند در آخرین نفس‌ها جام را خواهند برد.
در صورت شکست هر دو تیم مقابل حریفانشان باز هم پرسپولیس قهرمان است و در حالتی دیگر اگر پرسپولیس مساوی کند و استقلال برنده شود استقلال قهرمان می‌شود.
*پیکانی‌ها پای میزبانی در دستگردی ایستادند
دیدار پیکان و استقلال در حالی در هفته پایانی لیگ برتر به میزبانی پیکان است که ورزشگاه دستگردی به‌عنوان ورزشگاه میزبان معرفی شده است؛ اما این ورزشگاه ظرفیت برگزاری بازی با تماشاگر را ندارد و به همین دلیل استقلالی‌ها نسبت به این موضوع معترض بودند و دوست داشتند بازی آخر و باتوجه‌به اینکه هنوز شانس قهرمانی دارند را با حضور تماشاگران خود برگزار کنند.
از طرفی با توجه به اینکه پیکان با ۲۷ امتیاز در رده سیزدهم جدول قرار دارد و فاصله‌اش با ۲ تیم دیگر که احتمال سقوط دارند یک و دو امتیاز است و در صورتی که ببازد و فولاد و استقلال خوزستان در بازی‌هایشان پیروز شوند پیکان سقوط می‌کند آن‌ها با برگزاری بازی در ورزشگاه دیگری مخالف بودند و در نهایت طبق آخرین اخبار قرار است قرار است این دیدار بدون تماشاگر برگزار و البته هر تیم ۶۰ نفر را به عنوان مهمان وارد ورزشگاه دستگردی کند.
تیم فوتبال پیکان در فصل جاری لیگ برتر تمام مسابقات خانگی خود را در ورزشگاه پاس قوامین تهران انجام داد و فقط دیدار برابر پرسپولیس را به دلیل اعلام مسئولان این استادیوم مبنی بر آماده نبودن چمن، در قزوین انجام داد، اما حالا مساعد بودن شرایط برگزاری بازی در استادیوم دستگردی موجب شده تا آنها بخواهند در همین ورزشگاه به مصاف استقلال بروند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 21
  • امروز: 98
  • دیروز: 182
  • هفته: 1,268
  • ماه: 4,438
  • سال: 35,645