شهردار جیرفت اعلام کرد: شرکت گاز و اداره آب و فاضلاب، مقصران کوچه‌های خاکی

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1735

شهردار جیرفت اعلام کرد: شرکت گاز و اداره آب و فاضلاب، مقصران کوچه‌های خاکی
کاغذوطن
یکی از عوامل مؤثر بر منظر شهری وضعیت آسفالت کوچه و پس‌کوچه‌های شهر است، چرا که با ورود در هر شهر اولین موردی که جلب‌توجه می‌کند، همین موضوع است و از طرفی آسفالت کوچه‌ها از اصلی‌ترین مطالبه شهروندان هر شهر است.
به دلیل اهمیت این موضوع شهرداران هم در بیان عملکرد خود این مقوله را در اولویت قرار می‌دهند.
شهر جیرفت، در دیدگاه عموم مردم کوچه و پس‌کوچه‌های خاکی آن بیشتر به چشم می‌آید و زیاد است، همین موضوع باعث شده که هر شهردار وقتی به مسند می‌نشیند از آغاز طرح نهضت آسفالت بگوید.
هادی ربانی شهردار فعلی جیرفت هم نهضت آسفالت را دنبال می‌کند، او توانسته در فاصله زمان کوتاهی با انجلم لکه‌گیری‌ها و آسفالت معابر روند کار را بیشتر از قبل نمایان سازد.
* تامین اعتبار برای آسفالت معابر
ربانی دراین‌رابطه گفت: شورای شهر جیرفت تا ۳۰۰ میلیارد تومان برای آسفالت معابر شهر موافقت کرده است و برآورد شهرداری جیرفت بر این است که طی سه سال و نیم آینده تمام کوچه‌های شهر جیرفت آسفالت می‌شود.
یکی از محدودیت‌های موجود در انجام عملیات آسفالت ناهماهنگی بین ارگان‌های دیگر و شهرداری است.
بارها دیده شده است که برای مرمت و تعمیر خیابانی اقدام شده و یا قصد روکش آسفالت در خیابانی را داشته‌اند؛ اما هنوز کوچه به بهره‌برداری نرسیده و قیر آن خشک نشده که تکه‌ای از آسفالت تازه‌تعمیرشده توسط نهاد دیگری گودبرداری و تخریب می‌شود. این کار علاوه بر اینکه کیفیت آسفالت انجام شده را پایین می‌آورد منظر زیبای این کوچه را هم می‌گیرد.
*پای شرکت گاز و اداره آب گیر است
این ناهماهنگی بین ادارات دیگر و شهرداری در جیرفت هم وجود دارد به‌طوری‌که گلایه شهردار از شرکت گاز و آب و فاضلاب علنی شد.
شهردار جیرفت علاوه بر اینکه کم‌کاری شرکت گاز شهرستان جیرفت را عامل تأخیر در آسفالت معابر بافت قدیم شهر عنوان کرد، عدم همکاری شرکت آب و فاضلاب جیرفت در ترمیم نقاط و لوله‌های آسیب‌دیده سطح شهر را مشکل دیگری برای نامناسب شدن آسفالت معابر شهر عنوان کرد.
هادی ربانی شهردار جیرفت، علت تأخیر در آسفالت معابر بافت قدیم را کم‌کاری شرکت گاز عنوان کرد و گفت: آسفالت معابر با وجود عدم گازکشی معابر بافت قدیم، هزینه هنگفتی به بیت‌المال تحمیل می‌کند که لازم است شرکت گاز در لوله‌گذاری کوچه‌های بافت قدیم اقدام عاجلی انجام دهد.
شهردار جیرفت در ادامه با بیان لزوم همکاری شرکت گاز و آب و فاضلاب جیرفت با شهرداری برای ایجاد زیرساخت‌های شهری از جمله آسفالت معابر و خیابان‌ها افزود: متاسفانه کم کاری شرکت‌گاز در لوله گذاری در بافت قدیم‌شهر عامل تاخیر آسفالت بافت قدیم شهر شده است و آب و فاضلاب شهری نیز هیچگونه همکاری با شهرداری ندارد به طوری که ترمیم نقاط لوله‌های آسیب‌دیده سطح شهر را گاها با تاخیر هفتگی انجام می‌دهد که برای حل این مشکل شهرداری یک اکیپ تاسیسات راه اندازی کرده تا کم‌کاری آب و فاضلاب را رفع کند.
*انعقاد قرارداد برای آسفالت
ربانی با بیان اینکه آسفالت کوچه‌های شهر جیرفت در اولویت کاری شورای شهر و شهرداری جیرفت است ادامه داد: برای آسفالت معابر دو قرارداد ۵۰ میلیاردی در بهمن‌ماه سال گذشته با دو شرکت منعقد شده و تاکنون ۴۰ درصد این دو قراردادها اجرایی شده است.
شهردار جیرفت از انعقاد قرارداد دیگری برای آسفالت معابر شهر جیرفت خبر داد و اضافه کرد: انعقاد این قرارداد ۵۰ میلیاردی، نوید خوبی برای شهروندان عزیز شهر جیرفت خواهد بود.
شهردار جیرفت با اشاره به دغدغه‌مندی شورای اسلامی شهر و شهرداری جیرفت در توسعه همه‌جانبه شهری و لزوم ایجاد زیرساخت‌های شهری در مناطق کمتر برخوردار شهر گفت: عملیات زیرسازی معابر منطقه کهوروییه و کلرود توسط شهرداری در حال انجام است و تعدادی از معابر اصلی این مناطق نیز آسفالت شده است.
هادی ربانی خاطرنشان کرد: در ظرف چهار ماه گذشته ۲۶۵ هزار مترمربع آسفالت در سطح معابر شهر جیرفت بالاخص در سطح شهرک‌های جدید شهر جیرفت اجرا شده است و همچنین ۶ میلیارد تومان برای زیرسازی و ۲۵ میلیارد تومان برای آسفالت کوچه‌های خیابان مصطفی خمینی (کشاورزی) اختصاص‌یافته است.
شهردار جیرفت در ادامه بخشی از اقدامات انجام شده توسط مجموعه شهرداری و شورای اسلامی شهر جیرفت را بیان کرد.
او از اجرای ۱۰ پروژه ساخت پارک و بوستان در سطح شهر جیرفت خبر داد و گفت: با بهره‌برداری از این پارک‌ها که عمدتاً در ۱۰ ماه آینده احداث می‌شوند زیست شبانه مردم جیرفت تغییر پیدا خواهد کرد.
ربانی در توضیح روند احداث شهربازی اعلام کرد: این پروژه با برآورد حدود ۷۶ میلیارد تومان به پیمانکار سپرده شده است.
شهردار جیرفت، ورزش و ترویج ورزش برای سلامتی مردم و ایجاد نشاط شهری را جز اولویت‌های شهرداری جیرفت ذکر کرد و افزود: در این راستا چندین زمین تنیس خاکی و سالن اسکواش در سطح شهر در حال ساخت است.
ربانی همچنین از احداث مرکز خدمات رفاهی شهرداری جیرفت، در پنج فاز شامل مهمان‌سرا، غذاخوری، باشگاه بدنسازی، کافی‌شاپ و فروشگاه زنجیره‌ای خبر داد که این مجموعه در نیمه دوم مردادماه آماده بهره‌برداری است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 0
  • امروز: 79
  • دیروز: 82
  • هفته: 786
  • ماه: 4,614
  • سال: 38,615