سوتفاهم پیرامون اظهار نظر معاون اجتماعی نیروی انتظامی

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 584

سوتفاهم  پیرامون  اظهار نظر معاون اجتماعی نیروی انتظامی

معاون اجتماعی فرمانده انتظامی استان کرمان بیان کرد: بیش از ۹۰ درصد جرائم خشن در جنوب و شرق استان به دلیل این است که فرد کنترل خشم و مهارت های ارتباطی را نمی داند و در زمینه سلامت روان کار نشده است که این موضوع به صورت مستقیم متوجه دستگاه‌های مسئول است.به گزارش ایسنا، سرهنگ”احمدیوسفی” در بازدید از خبرگزاری ایسنا با بیان اینکه نظم و امنیت محصول بین بخشی است و همه سازمان ها، نهادها، بخش های مختلف، آحاد مردم و حوزه های فرهنگی و رسانه ای در آن سهم و نقش دارند افزود: نظم و امنیت متغیّری است که هر متغیر دیگر برآن اثرگذار و البته از آن تاثیرپذیر است و نقش رسانه و اهل قلم نقش بسیار تاثیرگذاری در حفظ و ارتقاء نظم و امنیت و حتی در تولید نظم و امنیت است.معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان کرمان گفت: امروز رویکرد پلیس جامعه محور و دانش بنیان است و امیدواریم با همکاری رسانه بتوانیم تقویت شده و مشکلات مردم را حل کنیم. .

معاون اجتماعی فرمانده انتظامی استان کرمان با مطرح کردن این سئوال که آیا برداشت و ارزش های نسل امروز متناسب با نگرش و رویکردهای دینی و بومی ماست؟ گفت: برداشت های کنونی براثر هجمه سنگین فکری پیام رسان های اجتماعی متفاوت و حضور سازمان های فرهنگی در این فضا، بسیار کمرنگ است و با این وضعیت جوانان دچار سه وضعیت شده که یا برایشان سئوال ایجاد شده و کسی پاسخ نمی دهد، یا تشکیک کرده و یا از این نگرش ها عبور می کند که با برداشت و نگرش دینی و ملی او متضاد است.

معاون اجتماعی فرمانده انتظامی استان کرمان در بخش دیگری از سخنانش بیان کرد: بیش از ۹۰ درصد جرائم خشن در جنوب و شرق استان به دلیل این است که فرد کنترل خشم و مهارت های ارتباطی را نمی داند و در زمینه سلامت روان کار نشده است.این مقام انتظامی با تاکید بر اینکه در حوزه سلامت روان در جنوب و شرق استان واقعا مشکل داریم و سلامت روان در این مناطق تعطیل است، بیان کرد: با وجود فضای مجازی، جوان امروز بین مسائل این فضا و سنت های گذشته گیر کرده و تضاد ایجاد شده و مشکل ایجاد می کنند که حوزه سلامت روان می تواند کمک شایانی به حل این مشکل کند.یوسفی اظهار کرد: مردم جنوب و شرق استان کرمان بسیار مردم شریف، نجیب و آموزش پذیر هستند. اما کم‌کاری در این زمینه داریم که به سازمان های متولی برمی گردد و از رسانه ها می خواهیم به این حوزه بپردازند.این خبر باعث نگرانی جنوبی‌ها شد و پس از چندساعت از انتشار این خبر ایسنافرماندهی انتظامی استان اقدام به انتشار جوابیه‌ای در رسانه‌ها کرد که به این شرح است:

جوابیه معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی استان کرمان

با اهداء سلام و احترام

پیرو درج خبری در خبرگزاری ایسنا به نقل از معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان تحت عنوان ” سلامت روان در مناطق جنوبی و شرق استان تعطیل است! ” ذکر موارد ذیل ضروری ست:معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان در بازدید از خبرگزاری ایسنا منطقه کویر و در نشستی صمیمی با سردبیر و سایر عوامل این خبرگزاری، مطالبی در زمینه مسائل اجتماعی استان بیان داشتند و با تاکید بر نقش اساسی سلامت روان در پیشگیری از آسیب های اجتماعی و کاهش جرائم، امنیت را یک محصول جمعی حاصل همکاری مردم و همه دستگاههای اجرایی دانستند و از کم کاری و عدم توجه دستگاههای متولی حوزه سلامت روان در جنوب و شرق استان گلایه کردند. وی با بیان اینکه بیش از ۹۰ درصد جرائم خشن در جنوب و شرق استان به دلیل این است که فرد کنترل خشم و مهارت های ارتباطی را نمی داند و در زمینه سلامت روان کار نشده است، به طور مستقیم این کم کاری و تعطیل بودن سلامت روان را متوجه دستگاههای مسئول دانستند و تاکید کردند مردم جنوب و شرق استان کرمان بسیار شریف، نجیب و آموزش پذیر هستند. اما کم‌کارکردی در این زمینه داریم که به سازمان های متولی برمی گردد. بنابراین با عنایت به مطالب بالا، منظور وی از تعطیل بودن سلامت روان دقیقا متوجه دستگاههای مربوطه است و هیج برداشت دیگری ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 7
  • امروز: 2
  • دیروز: 240
  • هفته: 1,912
  • ماه: 7,550
  • سال: 25,114