مدیرعامل شرکت گاز استان: مهلت وام گازکشی گلخانه‌های کرمان تا پایان امسال است

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1591

مدیرعامل شرکت گاز استان: مهلت وام گازکشی گلخانه‌های کرمان تا پایان امسال است
مدیرعامل شرکت گاز استان کرمان با اشاره به لزوم استفاده از گاز برای گلخانه‌های داخل محدوده سبز (دارای شبکه گاز) گفت: طبق مصوبه شورای اقتصاد فرصت استفاده از تسهیلات گازکشی برای کشاورزان فقط تا پایان امسال است که توصیه می‌کنیم از فرصت باقی‌مانده استفاده کنند.
محمدرضا سلیمانی ماهانی با بیان اینکه گازرسانی به شهرهای جنوبی استان انجام شده است گفت: حدود سه هزار گلخانه در استان وجود دارد که برابر با ۲ هزار و ۸۰۰ گلخانه در منطقه جنوب کرمان، از این تعداد ۵۰۰ گلخانه در معرض شبکه گاز قرار دارند.
او تأکید کرد: از این تعداد فقط ۲۷ گلخانه در جنوب استان کرمان اشتراک گاز گرفته‌اند و تنها به سه گلخانه گازرسانی شده است.
سلیمانی ماهانی با بیان اینکه گلخانه‌داران با وجود اطلاع‌رسانی مکرر نسبت به انجام قرارداد با شرکت گاز اقدام نکرده‌اند تصریح کرد: یکی از دلایلی که آنان برای استقبال‌نکردن از گاز عنوان می‌کنند، بحث‌های مالی گازکشی داخل گلخانه‌ها بوده است.
او تأکید کرد: به همین منظور در نشست رفع موانع تولید مقرر شد سازمان جهاد کشاورزی فهرست گلخانه‌دارانی را که برای گازکشی به دریافت تسهیلات نیاز دارند اعلام کند تا به معاونت اقتصادی استانداری معرفی شوند و سال گذشته تنها یک گلخانه فقط برای دریافت تسهیلات گازکشی به میزان هشت میلیارد ریال درخواست داد.
مدیرعامل شرکت گاز استان کرمان بیان کرد: بر اساس ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید شورای‌عالی اقتصاد، در مناطقی که گازرسانی شده است، توزیع و تحویل سوخت مایع به واحدهای تولیدی و صنعتی باید قطع شود.
او خاطرنشان کرد: سال گذشته گلخانه‌داران جنوب استان با چالش دریافت سوخت مواجه بودند که با تصمیم‌های موقت این چالش حل شد، اما امسال پیش‌بینی می‌کنیم در صورت همکاری‌نکردن گلخانه‌داران، با سردشدن هوا طی هفته‌های آینده شاهد مشکلات بیشتری باشیم.
سلیمانی تصریح کرد: برابر مصوبه کارگروه‌های متولی در استان، اینک درخواست تحویل سوخت مایع به‌هیچ‌وجه برای گلخانه‌داران واقع در محدوده سبز (دارای شبکه گاز) تأیید نمی‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 19
  • امروز: 18
  • دیروز: 240
  • هفته: 1,928
  • ماه: 7,566
  • سال: 25,130