۲۵ بانک امانات تجهیزات پزشکی هلال احمر در کرمان فعال است

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1047

۲۵ بانک امانات تجهیزات پزشکی هلال احمر در کرمان فعال است

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کرمان از فعالیت ۲۵ بانک امانات تجهیزات پزشکی در شعب سراسر این استان خبر داد و گفت: تاکنون هزار و ۵۰۰ بیمار از خدمات این مراکز بهره‌مند شده‌اند.

به گزارش روابط عمومی این جمعیت، رضا فلاح بیان کرد: با توجه به موج فزاینده همه گیری کرونا و تکمیل ظرفیت بیمارستان‌های استان و قرنطینه شدن بسیاری از بیماران در منازل و ضرورت نیاز بیماران به اکسیژن، جمعیت هلال احمر استان کرمان در خدمت رسانی به متاثرین از کرونا با استفاده از ظرفیت بانک امانات تجهیزات پزشکی در ۲۵ شهرستان و شهر، کپسول اکسیژن و دستگاه های اکسیژن ساز به صورت امانی، در اختیار بیماران نیازمند کرونایی قرار می دهد.

او افزود: اکنون بانک امانات تجهیزات پزشکی جمعیت هلال احمر استان کرمان دارای ۱۷ قلم به تعداد ۲۴۳ عدد از اقلام پزشکی مربوط به بیماری های تنفسی و ریوی و ۲۰ عدد تجهیزات کمکی از قبیل (ویلچر، واکر و عصا) و همچنین ۱۵ عدد تخت و تشک مواج و ۲ عدد ساکشن است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان با اشاره به ارزش ریالی اقلام موجود در بانک امانات تجهیزات پزشکی به مبلغ ۲ میلیارد تومان خاطرنشان کرد: این مراکز در تحقق اهداف بشردوستانه و به منظور یاری رساندن به بیماران نیازمند جامعه، ترویج فرهنگ وقف و بهره گیری از ظرفیت های خیران و واقفان توسط سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر طراحی شده است.

براساس این گزارش بانک امانات تجهیزات پزشکی هلال احمر در شهرستان های کرمان، بردسیر، کهنوج، رفسنجان، بافت، بم، جیرفت و بخش ساردوئیه، زرند، شهربابک، ریگان، سیرجان، راور، ارزوئیه، انار، رابر، فهرج، کوهبنان، منوجان، نرماشیر، رودبارجنوب، قلعه گنج، عنبرآباد و شهرهای شهداد و ماهان راه اندازی شده است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :