وضعیت نمازخانه‌های بین‌ راهی کرمان ارزیابی می‌شود

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1436

وضعیت نمازخانه‌های بین‌ راهی کرمان ارزیابی می‌شود

استاندار کرمان با تأکید بر فراهم‌سازی بسترهای لازم برای اقامه نماز، گفت: یکی از موضوعاتی که باید با جدیت پیگیری شود، وضعیت نمازخانه‌های بین‌راهی است که در این زمینه باید کمیته‌ای تشکیل و تیم‌های ارزیاب وضعیت نمازخانه‌های بین راهی استان را بررسی کنند.

 محمدمهدی فداکار، استاندار کرمان، در شورای اقامه نماز استان کرمان با تبریک اعیاد شعبانیه و ولادت حضرت علی‌اکبر(ع) با بیان اینکه همه برای اقامه نماز و پیگیری و برنامه‌ریزی آن وظیفه داریم، به طرح جهاددانشگاهی استان کرمان برای بررسی وضعیت نماز در جامعه اشاره کرد و گفت: این طرح نشان می‌دهد که مردم دیندار و معتقد هستند.

وی با تأکید بر فراهم‌سازی بسترهای لازم برای اقامه نماز از جمله نمازخانه‌های مناسب، حضور ائمه جماعات در نمازخانه‌ها و … اظهار کرد: یکی از موضوعاتی که باید با جدیت پیگیری شود، نمازخانه‌های بین‌راهی است که در این زمینه باید کمیته‌ای تشکیل و تیم‌های ارزیاب وضعیت نمازخانه‌های بین راهی استان را بررسی کنند.

استاندار کرمان نقش مدیران مدارس در برپایی نماز جماعت در مدارس را مهم دانست و افزود: استقبال دانش‌آموزان از مراسم اعتکاف نشان داد که نوجوانان ما پاک و دیندار هستند و وظیفه مسئولان این است که فضا را فراهم کنند.

مهدی بازمانده، رئیس جهاددانشگاهی استان کرمان در این جلسه به ارائه گزارشی از روند اجرای طرح جهاد دانشگاهی برای بررسی وضعیت نماز در استان پرداخت و گفت: این طرح به درخواست و با همکاری ستاد اقامه نماز استان به‌منظور تدوین سند پنج‌ساله نماز استان اجرا شد که در ابتدای طرح ۳ هزار و ۴۰۰ پرسشنامه آماده و در سطح استان توزیع شد.

 اوبیان اینکه سؤالات پرسشنامه‌ها به‌صورت کارشناسی و در ۴ فصل باورهای قلبی، دینی، تاب آوری و سبک زندگی تدوین شد، گفت: پرسشنامه‌ها توسط جامعه آماری تکمیل و با تحلیل آماری دقیق اثرگذاری هر کدام از مؤلفه‌ها بررسی شد و در حال حاضر راه‌کارهای پیشنهادی برای بهبود وضعیت نماز در استان در حال تدوین است.

رئیس جهاددانشگاهی استان با بیان اینکه ۵۹ درصد از بانوان و ۴۱ درصد از آقایان در این طرح و پاسخگویی به پرسشنامه‌ها شرکت کرده‌اند، تصریح کرد: سطح تحصیلات، شغل، وضعیت اقتصادی، سن، وضعیت تأهل، وضعیت دینداری و اعتقاد، تعداد اعضای خانوار و … از جمله مؤلفه‌هایی بود که در این طرح مورد توجه قرار گرفت.

سیداصغر سادات‌حسینی، معاون پرورشی آموزش و پرورش استان کرمان نیز در این جلسه با اشاره به راه‌اندازی سامانه‌ای برای شناسایی ائمه جماعات مدارس، گفت: ۲ هزار و ۴۸۱ نفر در این سامانه ثبت شده‌اند و در این ارتباط قریب به یک هزار و ۸۰۰ نفر از روحانیون در قالب طرح امین در مدارس حضور دارند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :