واکسینه شدن ۵۰ درصد افراد بالای ۱۸ سال در جنوب کرمان

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1072

واکسینه شدن ۵۰ درصد افراد بالای ۱۸ سال در جنوب کرمان 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت از انجام واکسیناسیون ۵۰ درصد جمعیت بالای ۱۸ سال منطقه جنوب کرمان تاکنون خبر داد و گفت: این تعداد در دُز نخست علیه کرونا واکسینه شدند.

دکتر اصغر مکارم در آیین افتتاح مرکز واکسیناسیون شهید سلیمانی شهرستان عنبرآباد اظهارداشت: در دز دوم نیز نیمی از این جمعیت واکسینه شده اند.

او به آخرین وضعیت آمار واکسیناسیون شهرستان عنبرآباد اشاره کرد و از واکسیناسیون ۵۰ درصدی جمعیت عنبرآباد علیه کرونا خبرداد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت اظهارداشت:روزانه امکان تزریق ۲۰ هزار دز واکسن وجود دارد که با توجه به شرایط ارسال واکسن این ظرفیت قابل افزایش است.

او همچنین به افتتاح مرکز واکسیناسیون شهید سلیمانی عنبرآباد اشاره کرد و گفت: این مرکز در حسینیه شهرک امام خمینی (ره) عنبرآباد به بهره برداری رسید و مراکز واکسیناسیون با همکاری بسیج در منطقه جنوب کرمان فعال هستند.

مکارم ادامه داد: طرح شهید سلیمانی دستاوردهای خوبی داشته است.

افتتاح ۲ مرکز جامع خدمات سلامت شهری در عنبرآباد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت همچنین از بهره برداری ۲ مرکز جامع خدمات سلامت شهری در عنبرآباد خبر داد و گفت: این مراکز جامع خدمات سلامت شهری با اعتبار ۲۰میلیارد ریال افتتاح شد.

او مراکز افتتاح شده را شامل پایگاه بهداشتی شهرک خداآفرین و پایگاه شهری شماره یک عنبرآباد برشمرد و زیربنای پایگاه شهرک خداآفرین را ۲۲۰ متر اعلام کرد.

مکارم افزود: این پایگاه جمعیت شش هزار نفری را زیرپوشش قرار می دهد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت افزود: پایگاه شهری شماره یک عنبرآباد نیز در زمینی با زیربنای ۲۲۰ متر مربع احداث شده است و جمعیت ۱۲ هزار ۵۰۰ نفری را پوشش می دهد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :