رییس‌جمهور به شهرهای جنوبی استان بی‌مهری می‌کند

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 614

کمالی‌پور: 

رییس‌جمهور 

به شهرهای جنوبی استان بی‌مهری می‌کند

 

نماینده مردم جیرفت در مجلس خواستار سفر رییس جمهور به جنوب کرمان و انتزاع این ناحیه به عنوان یک استان مستقل و همچنین جلوگیری از انتقال آب هلیل‌رود شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، یحیی کمالی پور در نشست علنی نوبت صبح دیروز مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود ضمن تبریک سالروز ولادت نبی اکرم(ص) و هفته وحدت، گفت: علیرغم احترامی که به جایگاه حقوقی و حقیقی ریاست جمهور دارم، هفته وحدت و انسجام که یادگار امام راحل(ره) است و در ایامی که همه امت اسلامی این روزها را جشن می‌گیرند و با اینکه اراده پیش آمده در قوه قضائیه برای مبارزه با فساد، امید در دل مردم ایجاد کرده، برای برقراری عدالت، سخنان یأس آور بالاترین مقام سیاسی کشور بعد از رهبری برازنده نیست.

آقای رییس جمهور! باور نداشتیم که مردمی که به شما رأی ندهند، در محاسبات شما به حساب نمی آیند 

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه امروز مصادف با سفر رییس جمهور و جمعی از کابینه به بخشی از استان پهناور کرمان است، یادآور شد: به یاد دارم در روزهای سخت اسارت وقتی که با تنگنایی روبرو می شدیم، یک دعای فتح و فرج، گره گشای غم هایمان بود؛ وقتی برنامه سفر ریاست جمهور را مشاهده کردم و در آن برای مردم نجیب حوزه انتخابیه ام سهمی ندیدم، ابتدای صبح امروز بعد از نماز دعای فرج را خواندم به یاد روزهای اسارت و گفتم خدایا شرایطی فراهم کن امروز مردم نجیبم که مورد بی مهری ریاست جمهور قرار گرفته اند، در خانه ملت فریاد مظلومیتشان را سر دهم.

وی افزود: آقای رئیس جمهور! شنیده بودیم هرکس به شما رأی ندهد در کابینه جای ندارد اما باور نداشتیم که مردمی که به شما رأی ندهند، در محاسبات شما به حساب نمی آیند. قطعا جنوب کرمان را می شناسید که اگر بگویید نه جفای بزرگی در حق ملت ایران است و اگر بگویید آری با این همه بی مهری خطایی نابخشودنی را مرتکب شده اید.

آقای رییس‌جمهور شما با سفرهای تکراری خود به توسعه نامتوازن 

دامن زده‌اید

کمالی پور در ادامه با انتقاد از اینکه رییس جمهور حوزه ای که با تمدن 7 هزار ساله و الواح گلی به دست آمده ثابت کرده از بین النهرین قدیمی تر بوده و منشأ تحول در تاریخ دنیا شده است را نادیده گرفته، عنوان کرد: هند ایران را که سالانه 4 میلیارد و 500 هزار تن محصولات کشاورزی برای کشور تولید می کند نادیده گرفته شده است. آیا تا به حال به این فکر افتاده اید که باید جلوی توزیع ناموزون را بگیرید؟ این در حالی است که با سفرهای تکراری خود به این توسعه نامتوازن دامن زده اید و کمک های میلیاردی شما به انتقال آب هلیل رود، جنوب کرمان را نابود کرده است.

رییس‌جمهور انتزاع جنوب کرمان 

را اعلام کند

نایب رییس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه مسئولان سیاسی و اجرایی استان کرمان برای توسعه جنوب کرمان اراده ای ندارند، تاکید کرد: آنها با لجبازی به دنبال شکستن وحدت مردم هستند؛ آقای رئیس جمهور برای اینکه آبروی خود را حفظ کنید دو پیشنهاد دارم و آن اینکه با سفر به جنوب کرمان، انتزاع این قسمت از استان کرمان را اعلام کنید تا بتوانیم به عنوان استانی مستقل به درد و رنج خود برسیم و همچنین قاطعانه جلوی انتقال آب هلیل رود را بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 1
  • امروز: 80
  • دیروز: 790
  • هفته: 1,290
  • ماه: 4,886
  • سال: 17,472