شیب تند قیمت‌ها در بازار خودرو ادامه دارند

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1390

 

شیب تند قیمت‌ها در بازار خودرو ادامه دارند 

بورس در آستانه فتح قله یک میلیون و ۵۷۰ هزار واحد بوده و اگر بتواند از آن عبور کند می توان انتظار بازدهی بالایی داشت.

به گزارش خبرنگار مهر، ارزش معاملات خرد در معاملات روز گذشته به عدد ۷,۴۱۱ میلیارد تومان رسید، در معاملات ۱۲۶ نماد به ارزش ۷۰۴ میلیارد تومان صف خرید، ۱۲ نماد نیز به ارزش ۲۳۸ میلیارد تومان نزولی بودند، در پایان معاملات روز گذشته ۳۰۵ نماد مثبت بوده و ۱۶۱ نماد منفی بودند.

بیشترین ارزش معاملات را گروه خودرویی با ثبت رقم ۱,۱۲۲ میلیارد تومان (۱.۷ برابر میانگین هفتگی) به خود اختصاص داده است. پس از آن گروه‌های شیمیایی با ارزش معاملات ۶۱۲ میلیارد تومان (۱.۶ برابر میانگین هفتگی) و فلزات اساسی با ارزش معاملات ۵۲۳ میلیارد تومان (۱.۴ برابر میانگین هفتگی) قرار دارند.

دلار روز گذشته در سامانه نیما به قیمت ۲۹ هزار تومان رسیده و با تداوم روند فعلی می‌توان انتظار داشت که بورس باز هم پر بازده عمل کند.

نماد خودرو روز گذشته در آستانه صف خرید قرار گرفته و نمادهای خگستر و خساپا نیز وضعیت خوبی را در معاملات کسب کردند، با تداوم عرضه خودرو در بورس می‌توان انتظار داشت وضعیت خودرویی‌ها بهتر از گذشته باشد.

علی‌رغم عرضه خودرو در بورس کالا اما افزایش قیمت در بازار خودرو ادامه دارد. خودروهای پژو نیز در این مدت از جهش قیمت‌ها در امان نبودند، به طوری که پژو ۲۰۰۸ مدل ۱۳۹۸ از یک میلیارد و ۶۳۰ میلیون تومان در چهارشنبه گذشته  به یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان رسیده‌است و مدل۱۳۹۹ این خودرو نیز از یک میلیارد و ۷۳۰ میلیون تومان در چهارشنبه گذشته امروز به یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان رسیده‌است.

سایر خودروهای پژو نیز در این مدت گران شدند به طوری که پژو ۲۰۶ تیپ ۲ مدل ۱۳۹۹ از ۳۸۵ میلیون تومان در چهارشنبه گذشته به ۳۹۵ میلیون تومان رسیده است و مدل ۱۴۰۰ این خودرو نیز از ۳۹۵ میلیون تومان در چهارشنبه گذشته به ۴۰۵ میلیون تومان رسیده‌است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :