وعده پرداخت حقوق کارکنان شهرداری جبالبارز

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 667

وعده پرداخت حقوق  کارکنان شهرداری جبالبارز

به گفته شهردار جبالبارز تا انتهای بهمن ماه حقوق معوقه کارکنان شهرداری پرداخت می شود و هیچ تصمیمی مبنی بر تعدیل نیرو وجود ندارد.

در میان مشکلات اقتصادی زیادی که این روزها دامن بسیاری از مردم را به خصوص مردم مناطق محروم را گرفته است گاهی نگرانی از بیکارشدن یا پرداخت نشدن حقوق  مشکلی مضاعف می شود. چند روزی است که برخی از کارکنان شهرداری جبالبارز با ما تماس گرفته و گله خود را از عدم پرداخت حقوق معوقه چند ماهه خود اعلام کرده اند. یکی از این کارکنان به کاغذ وطن گفت: چند ماه است که حقوق ما پرداخت نشده است  از کارگر تا کارمند بدون حقوق کار می کنیم ، دیگر کسی نمانده برای خرج زندگی از او قرض کنیم، هیچ کس هم به فکر ما نیست، خانواده هایی که اسیر ما شده اند که سرپرستشان کارمند شهرداری است،چه گناهی دارند؟ انگار حقوق ما را طلسم کرده اند. یکی دیگر از کارگران شهرداری جبالبارز گفت: علاوه بر اینکه حقوق ما  چند ماه  پرداخت نشده جرات اعتراض کردن هم نداریم می ترسیم بگوییم حقوقمان را نمی دهید ، تعدیل نیرو کنند. این موضوع علاوه بر مشکلات اقتصادی که برای ما داشته، بر روحیه خانواده هایمان هم تاثیر گذاشته ، هر روز انتظار می کشند، اخراجمان کنند. احتمالا مسوولان فکر می کنند همه چیز عادی است  که کاری نمی کنند.اگر هم حرف بزنیم می گویند شهرداری یک بخش خود گردان است. و در آمد ندارد.

42 نفر در شهرداری جبالبارز کار می کنند

سعیدی شهردار جبالبارز با تایید این نکته که چند ماهی است حقوق کارکنان شهرداری جباالبارز پرداخت نشده است، به کاغذ وطن گفت:  «پولی در حساب شهرداری نیست که ما حقوق را پرداخت کنیم حقوق همه کارکنان معوق شده است، بین من و بقیه کارکنان هم فرقی نمی کند.»شهردار جبال‌بارز یادآوری کرد: «تعداد کارکنان این شهرداری زیاد است همین موضوع پرداخت ها را سخت می کند، هر  زمانی که پول به حساب ما بریزند ما پرداخت می کنیم، همین چند وقت پیش 120 میلیون تومان به شهرداری جبال بارز اختصاص دادند، که ما بین کارکنان تقسیم کردیم، البته اکثر شهرداری ها این مشکل را دارند.» به گفته سعیدی 42 نفر در شهرداری جبال بارز مشغول به کار هستند. شهردار جبال بارز با بیان این نکته که تعداد کارکنان زیاد است،گفت: «ما  با اینکه نیرو مازاد نیاز   داریم ولی هیچ تصمیمی برای تعدیل نیرو نداریم، خیال کارکنان راحت باشد.» سعیدی تا کید کرد: «شهرداری جبال بارز  از طریق سازمان شهرداری تهران پیگیری کرده است و قراراست 500 میلیون تومان به حسابمان بریزند  و حساب ها را به روز  کنیم. سعیدی بیان کرد: پیگیری کردیم  که تا اخر بهمن ماه حقوق کارکنان شهرداری پرداخت  شود.»  

 شهرداری جبالبارز درآمدی ندارد

 سعیدی گفت: «الان خیلی شهرداری هستند که حقوق معوقه دارند فقط درکلان شهرها حقوق کارکنان شهرداری به روز است،  چون واریزی های  شهرداری ها براساس جمعیت است، ما چون جمعیتی کمی داریم این مشکل هم به وجود دارد.البته مقدار حقوق معوقه  بین همه همکاران یکسان نیست.» شهردار جبال‌بارز در مورد این مشکل شهرداری ها گفت: « این مشکل باید  ریشه ای حل شود ، باید  این موضوع در مجلس مطرح شود تا  به طور کامل حل شود چون شهرداری ها ارگان های نیمه دولتی هستند و شهرداری هایی که نتوانند خودشان درآمد داشته باشند در پرداخت هزینه هایشان با مشکل روبرو می شوند زیرا فقط چشمشان به پرداخت های دولتی است، ما هم در جبالبارز همین مشکل را داریم. در شش ماه سرد سال ساخت و سازی هم صورت نمی گیرد و عملا درآمد شهرداری صفر می شود. » کارگران شهرداری ها مظلوم ترین کارکنان دولتی هستند و قطعا توجه ویژه مسوولان را می طلبد، خانواده هایی که تنها در آمد آنها، حقوق کارمندی ای است که سر پرست خانواده دارد،  این روز ها روزگار پر از بیم و امیدی را می گذرانند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 14
  • امروز: 116
  • دیروز: 390
  • هفته: 2,954
  • ماه: 7,339
  • سال: 23,708