تمدید دفاتر بیمه سلامت در کرمان بدون مراجعه حضوری

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 765

تمدید دفاتر بیمه سلامت در کرمان بدون مراجعه حضوری

ایرنا-مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان با اشاره به شیوع ویروس کرونا طی چند ماه اخیر گفت: نیازی به حضور بیمه شدگان برای تعویض یا تمدید دفاتر بیمه‌ در دفاتر بیمه سلامت نیست.

محمد جعفری روز سه شنبه در جمع خبرنگاران افزود: افزون بر ۸۰ دفتر کارگزاری یا دفاتر پیشخوان برای افزایش سطح دسترسی بیمه شدگان به منظور تعویض دفاتر بیمه در استان کرمان راه اندازی شده است.

وی اظهار داشت: دفاتر بیمه در دوره شیوع کرونا به صورت نرم افزاری و بدون نیاز به وجود لاشه دفترچه تمدید اعتبار می شود و بیماران برای دریافت خدمات بیمه ای، نیازی به مراجعه به دفاتر کارگزاری ندارند.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان با اشاره به اینکه زمان اجرای طرح تمدید اعتبار و تعویض دفترچه بیمه سلامت تا پایان خرداد ماه اعلام شده بود ادامه داد: سازمان بیمه سلامت این روال را همچنان ادامه می دهد و بیمه شدگان برای دریافت خدمات بیمه ای نیازی به مراجعه حضوری ندارند.

وی ادامه داد: طرح تعویض و تمدید دفاتر بیمه بدون مراجعه حضوری در راستای اجرای طرح نسخه الکترونیک در بیمه سلامت در حال اجرا بود اما با شیوع کرونا این روند تسریع پیدا کرد.

وی تاکید کرد: افزون بر یک میلیون و ۸۵۰ هزار نفر از جمعیت استان کرمان تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند و برای ارائه خدمت به این جمعیت بیش از هزار و ۳۰۰ موسسه درمانی فعالیت می کنند.جعفری گفت: بیمه سلامت به منظور سهل کردن توان بیمه شدگان در پرداخت هزینه ها، ماهانه بیش از ۵۵ میلیارد تومان تعهد درمانی در قبال ارائه خدمات به بیماران در سطح استان دارد.وی اظهار داشت: بیمه شدگان برای اطلاع از وضعیت بیمه ای خود می توانند کد دستوری #۱۶۶۶* را شماره گیری کنند.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان گفت: قواعد و دستورالعمل های طرح نسخه الکترونیک به نفع بیمه شدگان در حال تغییر است و بروکراسی های اداری برای ارائه خدمات بیمه ای به حداقل ممکن رسیده است.

۹ هزار مطب کشور به سامانه نسخه نویسی الکترونیک متصل است 

دبیر پروژه استقرار نسخه الکترونیک کشور همچنین گفت: ۹ هزار مطب از ۱۷ هزار مطب موجود در ۴۰۰ شهرستان کشور تاکنون به سامانه نسخه نویسی الکترونیک متصل شده اند که معادل ۵۰ درصد از مطب های خصوصی پزشکان سراسر کشور است.

وی تاکید کرد: مطب پزشکان در بخش خصوصی امسال در سراسر کشور به طور کامل به سامانه نسخه نویسی الکترونیک متصل می شود و در این راستا تفاهمنامه هایی با بیمه سلامت و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امضا شده و قرار است این طرح تا هفته دولت به طور کامل اجرایی شود.جعفری تصریح کرد: طرح نسخه نویسی الکترونیک در استان های کرمان و کردستان به صورت ۱۰۰ درصد اجرایی شده و مطالبات داروخانه ها به منظور تقدیر از موسسات درمانی این ۲ استان به روز رسانی و تسویه شده است در حالی که سایر استان های کشور حداقل پنج ماه عقب هستند.وی با اشاره به شیوع ویروس کرونا طی چند ماه گذشته افزود: آمار مراجعه مردمی به مراکز درمانی این استان کرمان در بخش های بستری و سرپایی کاهش پیدا کرده به طوری که در سه ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل این آمار حدود ۴۰ درصد است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 7
  • امروز: 22
  • دیروز: 261
  • هفته: 2,763
  • ماه: 7,434
  • سال: 23,875