روزهای بی‌آبی در نوق رفسنجان

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 948

روزهای بی‌آبی  در نوق رفسنجان

اهالی روستاهایی از نوق علیا در رفسنجان در حالی روزهای پایانی سال را سپری می‌کنند که به جای شست‌وشو و تمیز کردن منازل برای رفتن به استقبال بهار، یک روز در میان سوار اتوبوس شده و به ارگان‌های مختلف مراجعه می‌کنند، شاید صدای تشنگی‌شان را کسی بشنود.

روستاهایی از نوق رفسنجان مدت‌هاست که مشکل بی‌آبی و یا آب با کیفیت پایین و مسموم دارند، آبی که اسیدی بوده و حتی برای شست و شوی ظروف هم مضر است که گواه آن زنگ‌زدگی ظروف فلزی و رسوب کولرهای آبی‌ست.

در میان این روستاها، مهدی‌آباد، شجاع‌آباد، قائمیه و علی‌آباد دارای بیشترین مشکل هستند و از بی‌آبی رنج می‌برند.

از مهرماه که قرار بود با پیگیری‌های حجت‌الاسلام جلالی نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس یک حلقه چاه (شماره 4) برای تأمین آب این مناطق حفر شود با مخالفت‌هایی از سوی اهالی ساکن نقطه‌ای که چاه جانمایی شده بود، مواجه شدند و البته در این میان رنگ و بوی سیاسی‌کاری هم به مشام می‌رسید که از خارج از روستای مخالف، نشت کرده بود.

چاهی که قبلا حفر شده بود، پر شده و چاه جدید هم اجازه حفاری نداشت، آبان‌ماه مجدد مسئولان قول دادند که این کار انجام شود اما تدبیر دولتی‌ها کارساز نشد و بازهم وعده‌های بی‌عمل و مردم بدون آب بهداشتی و سالم.

به گفته کارشناسان آب مکان‌هایی از منطقه ارزیابی شد و آب در همه جا دارای ec بالایی‌ست و تنها نقطه‌ای که آب با کیفیت دارد همین نقطه است.سرانجام با همت نماینده، دستگاه‌های حفاری تخلیه شد که کار انجام شود اما بازهم عملیاتی نشد و مردم را به فرمانداری و دفتر امام جمعه کشاند.

صدای مردم به گوش مسئولان رسید اما مسئولی برای رفع این مشکل اقدامی نکرد که اگر اقدام شده بود امروز دوباره مردم نوق را به اداره آب نمی‌کشاند تا این‌بار از طریق آبفا بخواهند صدایشان به گوش استانداری برسد.

به گفته حسین چرخ‌انداز مدیرعامل شرکت آبفا رفسنجان، در این منطقه قرار است مجتمع آبرسانی راه‌اندازی و آب بیش از ده روستا تأمین ‌شود. چاه برای یک روستای خاص نیست. یک مخزن در نظر گرفته شده که آب از چاه‌ها وارد آن شده و به تمامی روستاها به‌صورت عادلانه تقسیم می‌شود و وارد منازل مردم خواهد شد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 3
  • امروز: 264
  • دیروز: 310
  • هفته: 1,544
  • ماه: 5,285
  • سال: 21,018