شوتی‌ها جاده‌ها را ناامن کرده‌اند

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 953

مصطفی آیت‌الهی موسوی، معاون عمرانی استاندار کرمان:

شوتی‌ها جاده‌ها را ناامن کرده‌اند

معاون عمرانی استاندار کرمان گفت: ۱۵ درصد تلفات ناشی از تصادفات در استان کرمان مربوط به خودرو‌های حامل اتباع غیرمجاز کشور افغانستان است.

مصطفی آیت‌الهی موسوی، معاون عمرانی استاندار کرمان با اشاره به این که ۱۵ درصد تلفات ناشی از تصادفات در استان کرمان مربوط به خودرو‌های حامل اتباع غیرمجاز کشور افغانستان(شوتی ها) است، گفت: در حال حاضر خودرو‌های حامل اتباع غیرمجاز کشور افغانستان قبل از پاسگاه‌های پلیس‌راه سرنشینان را پیاده و بعد از آن سوار می‌کنند و دست پلیس برای برخورد با این خودرو‌ها بسته است.آیت الهی موسوی تاکید کرد : باید قوانین اصلاح شوند تا پلیس بتواند با این افراد برخورد کند قبل از آن که به حادثه ای دلخراش تبدیل شود.

او اضافه کرد: از آنجا که این خودرو‌ها با سرعت بسیار بالا حرکت می‌کنند و یا پلاک‌هایشان را تغییر می‌دهند، این اختیار به پلیس راهور داده نشده که بتوانند برای این خودرو‌ها کمین کنند و یا آن‌ها را تعقیب کنند، در این زمینه نیازمند اصلاح قانون هستیم و پیشنهاد هم داده‌ایم تا اصلاحات مورد نظر انجام شود.

معاون استاندار کرمان تاکید کرد: اصلاح قوانین در این حوزه می‌تواند در کاهش تلفات جاده‌ای ناشی از تردد خودرو‌های حامل افغانستانی های غیرمجاز  موثر باشد.

در چند روز گذشته در جاده های کرمان چند مورد واژگونی و تصادف خودروهای حامل افغانستانی های غیرمجاز یا همان شوتی ها که با سرعت های بالا در جاده ها حرکت می کنند رخ داده است که متاسفانه علاوه بر به خطر افتادن جان اتباع این کشور که به صورت قاچاق وارد کشور ما می شوند جان مردم کشورمان که در جاده ها در حال تردد هستند نیز به خطر انداخته می شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

برخی از مقالات

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 3
  • امروز: 184
  • دیروز: 328
  • هفته: 2,393
  • ماه: 6,178
  • سال: 22,360