بالاترین زمین‌خواری در استانهای کویری

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 988

کاهش موارد زمین خواری در اردیبهشت

بالاترین زمین‌خواری در استانهای کویری

بیشترین تعداد اقدام به زمین‌خواری به ترتیب در استان فارس با ۶۴ مورد، ایرانشهر با ۴۰ مورد و تهران با ۳۴ مورد بوده است. طی ماه گذشته نیز در استانهای فارس و ایرانشهر به ترتیب ۴۵ و ۴۰ مورد رفع تصرف انجام شده بود که رتبه های اول و سوم را در اختیار داشتند. جنوب کرمان هم با ۴۲ مورد در جایگاه دوم قرار داشت. 

با توجه به ۳۴۱ مورد رفع تصرف از زمینهای دولتی، موارد اقدام برای زمین‌خواری در اردیبهشت ماه نسبت به ماه قبل ۳۱ درصد کمتر شده اما مساحت آن کاهش چندانی نداشته است؛ استانهای خشک و کویری هم رتبه‌های اول زمین‌خواری را در اختیار دارند.

اردیبهشت ماه امسال ۳۴۱ مورد تعرض به زمینهای دولتی به مساحت ۲۰۲ هکتار در سراسر کشور صورت گرفت که همگی به رفع تصرف منتهی شده است. جمع اجرای احکام نیز ۶۰ مورد به مساحت ۶۸ هکتار و ارزش بیش از ۲ هزار میلیارد تومان بود.

این در حالی است که فروردین ماه تعداد موارد تصرف ۴۹۸ مورد و مساحت آن ۲۱۳ هکتار بود. جمع اجرای احکام نیز ۳۴ مورد به مساحت بیش از ۱۳ هکتار و ارزش بیش از ۳۳۹ میلیارد تومان اعلام شد. آمار و ارقام از کاهش ۳۱ درصدی موارد اقدام به زمین خواری و کاهش ۵ درصدی مساحت آن در یک ماه اخیر حکایت دارد. فروردین ماه به دلیل تعطیلات نوروزی معمولا تعداد موارد زمین‌خواری افزایش پیدا می‌کند.

آنطور که جواد خردمند ـ فرمانده یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن ـ اعلام کرده، اردیبهشت امسال بهترین عملکرد در رفع تصرف مربوط به استانهای فارس، ایرانشهر و تهران بوده و بهترین عملکرد در اجرای احکام را استانهای اردبیل، تهران و اصفهان به خود اختصاص دادند. وی میزان دریافت گزارش مردمی از تصرفات را ۴۵۸ مورد عنوان کرد.

بالاترین تعداد زمین‌خواری در استانهای خشک و کویری

طبق آمارهایی که خردمند اعلام کرده، بیشترین تعداد اقدام به زمین‌خواری به ترتیب در استان فارس با ۶۴ مورد، ایرانشهر با ۴۰ مورد و تهران با ۳۴ مورد بوده است. طی ماه گذشته نیز در استانهای فارس و ایرانشهر به ترتیب ۴۵ و ۴۰ مورد رفع تصرف انجام شده بود که رتبه های اول و سوم را در اختیار داشتند. جنوب کرمان هم با ۴۲ مورد در جایگاه دوم قرار داشت. این نشان می‌دهد استانهای خشک و کویری به کانون توجه زمین‌خواران تبدیل شده است. در حالی که اردیبهشت امسال در استانهای گیلان و مازندران هرکدام ۲ مورد رفع تعرض صورت گرفت.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 8
  • امروز: 3
  • دیروز: 240
  • هفته: 1,913
  • ماه: 7,551
  • سال: 25,115