شادی از آب‌شور تا توکیو

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1056

کسب مدال طلای المپیک

شادی از آب‌شور تا توکیو

 کسب مدال طلای المپیک توکیو توسط سعید افروز ورزشکار پارالمپیکی، سبب ایجاد موج شادی در منطقه اسفندقه 

از توابع جیرفت به عنوان زادگاه این قهرمان و نیز دیگر مناطق این شهرستان و استان کرمان شده است.

    ساعت چهار بامداد روز چهارشنبه به وقت محلی در حالی سعید افروز به میدان مسابقه گام برداشت که همه در خانه پدری این ورزشکار دست به دعا برداشته بودند و شور و شعفی از اسفندقه تا محل برگزاری مسابقات در توکیو برپا بود و پس از پرتاب طلایی این جوان و ثبت رکورد المپیک موج شادی از دل محرومیت روستای آبشور اسفندقه تا قلب توکیو ایجاد شد و همه ایران را نیز شاد کرد.

این موفقیت نه تنها موجی از شادی را بین مردم و اهالی ایجاد کرد  بلکه پیام های مختلف تبریک مسئولان منطقه را نیز به دنبال داشت.

علی زینی وند استاندار کرمان نیز امروز در دو پیام جداگانه تبریک کسب مدال ارزشمند طلای مسابقات پارالمپیک توکیو در رشته پرتاب نیزه توسط ورزشکار غیور جیرفتی سعید افروز و نیز مدال نقره منصور پورمیرزایی ورزشکار رفسنجانی را در رشته پارا وزنه برداری در المپیک توکیو تبریک گفت.

شادی در فضای مجازی

کاربران در فضای مجازی جنوب کرمان نیز یک رنگ و یک صدا تصویر جوان اهل روستای آبشور اسفندقه را دست به دست کردند؛ بعضی جوانان با نصب عکس این جوان و پرچم مقدس کشورمان به این شادی رنگ و بوی خاصی دادند و این در حالی بود که مردم دیار زحمتکش اسفندقه جیرفت از همان ساعات اولیه صبح چهارشنبه با جمع شدن در منزل پدری افروز با خانواده ایشان شادی های خود را تقسیم و با دود کردن اسفند در اسفندقه این شادی را چنین بین خود تقسیم کردند.

گلایه از حمایت نکردن برخی مسئولان

حمید نوشادپور مدیر برنامه های سعید افروز کسب این موفقیت را به تمام مردم اسفندقه، جیرفت، منطقه جنوب و مجموع استان کرمان و دیگر هموطنان کشورمان تبریک گفت و اظهارداشت: سعید برای کسب این موفقیت تلاش های زیادی را انجام داد.

او با بیان اینکه سعید افروز برای تمرین های خود باید از اسفندقه به کرمان می رفت، افزود: متاسفانه مسئولان در شرایطی که سعید نیاز به حمایت داشت، این جوان ورزشکار گمنام را حمایت نکردند.

نوشادپور تصریح کرد: ورزشکاران حرفه ای نیازمند تمرین، تغذیه و مربی حرفه ای هستند و هر کدام از این موارد نیازمند حمایت مالی است که متاسفانه سعید افروز از این حمایت ها برخوردار نبوده است.

او اظهار داشت: برای اولین بار در تاریخ منطقه جنوب کرمان شاهد کسب رتبه المپیک هستیم لذا این موفقیت در تاریخ این منطقه ثبت می شود.

نوشاد‌پور سعید افروز را شخصیتی خاکی، مومن و ولایت‌مدار برشمرد و گفت: سعید مدال خود را به رهبر خود تقدیم کرد.

او از حمایت های مهندس نخعی رئیس هیئت معلولان استان کرمان تشکر کرد و افزود: متاسفانه مسئولان جنوب کرمان طی ۲ سال اخیر که سعید افروز نیاز به حمایت داشت، هیچ حمایتی جز حمایتی اندک از سوی نماینده هیچ حمایتی ندید.

نوشادپور گفت: سعید افروز سختی ها را به جان خرید و با کسب مدال طلای المپیک نتیجه این سختی ها را کسب کرد.

پای صحبت مادر سعید افروز

مادر سعید افروز نیز کسب مدال طلای المپیک توکیو را نتیجه تلاش و پشتکار فرزند خود دانست و گفت: برای فرزندم بسیار دعا کردم.

شهین ابراهیمی افزود: خوشحالم که فرزندم باعث خوشحالی ملت ایران بویژه مردم منطقه خود شده است.

مادر قهرمان المپیک برای فرزندش آرزوی سلامتی و خوشبختی کرد و گفت: فرزندم در دوران کودکی به دلیل معلولیت در قسمت پا سختی های زیادی را تحمل کرد ولی معلولیت را محدودیت ندانست.

او افزود: زمان برگزاری مسابقه برای فرزندم زیاد دعا کردم و الان خوشحالم که همه خوشحال هستند.

پدر قهرمان المپیک از لقمه حلال می‌گوید

پدر قهرمان المپیک توکیو ضمن تشکر از تماس ها و ابراز لطف مردم بویژه منطقه اسفندقه اظهار داشت: قهرمانی المپیک نتیجه لقمه حلالی بوده است که با نان کارگری به دست آوردم و به این موضوع افتخار می کنم.

نمک افروز با بیان اینکه فرزندم فارغ التحصیل رشته ریاضی در مقطع کارشناسی ارشد از دانشگاه باهنر کرمان است، خواستار توجه مسئولان به موضوع اشتغال قهرمان ملی المپیک شد.

سعید افروز ورزشکار جیرفتی هشتمین طلایی ایران در پارالمپیک بود که در رشته پرتاب نیزه در بازی های پارالمپیک توکیو صاحب مدال طلا شد.

مسابقات دوومیدانی بازی‌های پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو روز چهارشنبه  با رقابت ورزشکاران در پرتاب نیزه کلاس F۳۴ دنبال شد و نماینده کشورمان در این رقابت سعید افروز بود که با پرتابی به میزان ۴۰.۰۵ متر به مدال طلای پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو دست یافت.

او که در این مسابقه رقبایی از چین (۲ نفر)، مراکش، فرانسه، کلمبیا (۲ نفر)، پاپوا گینه، تونس و عراق را پیش رو داشت، در همان پرتاپ اول از رقبای قبلی‌اش پیشی گرفت و نیزه را ۳۹.۴۸ متر پرتاب کرد.

 او در پرتاب دوم حدنصاب ۳۹.۴۰ متر را برجای گذاشت و با پرتابی به اندازه ۴۰.۰۵ متر به استقبال پرتاب چهارم رفت.

 افروز در پرتاب چهارم نیز رکورد ۳۹.۶۷ متر را به ثبت رساند و از انجام پرتاب‌های پنجم و ششم خودداری کرد.

پرتاب سوم افروز نه تنها او را به مدال طلا رساند، بلکه او را رکورددار جدید پرتاب نیزه پارا دوومیدانی در کلاس F۳۴ در سطح جهان و پارالمپیک کرد.

افروز در حالی موفق به کسب مدال طلا شد که دو ورزشکار از کلمبیا به ترتیب به مدال های نقره و برنز دست یافتند.

سعید افروز متولد سال ۱۳۶۹ در روستای آبشور از توابع بخش اسفندقه شهرستان جیرفت است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 25
  • امروز: 3
  • دیروز: 261
  • هفته: 2,744
  • ماه: 7,415
  • سال: 23,856