نماینده جیرفت و عنبرآباد در مجلس تاکید کرد. تشکیل کرمان جنوبی منتظر تامین مالی

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1488

نماینده جیرفت و عنبرآباد در مجلس تاکید کرد. تشکیل کرمان جنوبی منتظر تامین مالی 

گفت‌وگو | ایسنا

 نماینده مردم شهرستان های جیرفت و عنبرآباد در مجلس رودخانه شور را تهدید جدی برای مناطق مسکونی، اراضی کشاورزی و روستاهای همجوار دانست و گفت: با ساماندهی بستر رودخانه ۱۵۰۰ هکتار زمین آزاد می شود که بر روی قیمت زمین و مسکن تاثیر گذاشته و آن را کاهش می‌دهد.

ذبیح الله اعظمی  تشکیل استان کرمان جنوبی را مستلزم تامین مالی عنوان کرد و افزود: بر اساس شرایط و مولفه‌های کارشناسی، لایحه تشکیل کرمان جنوبی سال ۱۳۹۹ به صورت جامع و کامل به دولت ارائه شد و تشکیل استان کرمان جنوبی  مستلزم تامین بار مالی برای فراهم کردن برخی زیرساخت‌ها است.

او در ادامه روی آوردن کشاورزان را به کشت یک محصول، موجب عدم تناسب بین عرضه و تقاضا دانست و گفت: امسال با برنامه‌ریزی و رایزنی هایی که با وزارت جهاد کشاورزی صورت گرفت، وضعیت قیمت ها رضایت‌بخش بود اما روی آوردن کشاورزان به کشت یک محصول   موجب افزایش عرضه و کاهش قیمت آن می‌شود که تذکرات لازم برای کنترل کشت پیاز در همه استان ها به مسئولان وزارت جهاد کشاورزی داده شده است.

اعظمی تامین زیرساخت‌های جانبی بخش کشاورزی را با احداث پایانه صادراتی نوید بخش آینده اقتصادی تولیدات باغی و زراعی منطقه عنوان کرد و افزود: پایانه صادراتی توسط بخش خصوصی احداث شده که زمینه  اشتغال برای  ۲۰۰ نفر را به همراه دارد و این زیرساخت  در زمینه درجه بندی، دسته بندی و سورتینگ محصولات کشاورزی صادراتی کارش را آغاز کرده که ارزآوری در بخش کشاورزی می‌تواند در اقتصاد پایدار موثر واقع شود.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی از احداث گلخانه پیشرفته کاشت نهال در منطقه نراب جیرفت خبر داد که در آینده مشکل نهال خوب و با کیفیت را در جنوب کرمان برطرف نموده و نیاز استان‌های هم جوار هم تامین خواهد شد.

او برپایی جشنواره  خرما و مرکبات را در معرفی محصولات کشاورزی و برندسازی مفید دانست که خروجی آن، عرضه محصولات کشاورزی در بازارهای داخلی و خارجی را به همراه دارد.

اعظمی تسریع روند عملیات اجرایی پروژه‌های راه‌سازی را در حمل محصولات کشاورزی مورد تاکید قرار داد و گفت: پل دوم جنگل آباد تا هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد و حدود هفت کیلومتر از بزرگراه جبالبارز نیز آماده آسفالت است و همچنین  محور جیرفت – بلوک تعیین تکلیف و پل دوم کهوروئیه به عنوان  مطالبات عمومی  و از طریق مسئولان ذیربط  در حال پیگیری است.

او در ادامه از وضعیت بازار مسکن در جیرفت انتقاد کرد و همچنین ساماندهی رودخانه شور را خواستار شد و افزود: با ساماندهی بستر این رودخانه ۱۵۰۰ هکتار زمین آزاد می‌شود و مطالعات اولیه پنج هکتار هم انجام شده که در آینده به محدوده شهر اضافه می‌شود و بر روی  قیمت زمین و مسکن تاثیر دارد که بخش خصوصی آماده سرمایه گذاری است و هیچ بار مالی برای دولت ندارد. ضمن اینکه رودخانه شور برای شهر جیرفت و روستاهای همجوار تهدید جدی، و ساماندهی بستر آن ضروری است.

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی استفاده از انرژی گاز را در بخش کشاورزی خواستار شد و گفت: مجهز کردن گلخانه‌ها به استفاده از گاز در ساماندهی سوخت تأثیرگذار است و باید روند گازرسانی به روستاها و شهرها تسریع شود.   گازرسانی به روستاهای بخش ساردوئیه تابستان جاری انجام خواهد شد. همچنین گازرسانی به بخش جبالبارز شمالی در حال انجام و گاز رسانی به بخش اسفندقه در حال مطالعه و برنامه ریزی است.

اعظمی همچنین از  وضعیت کارگران شهرداری جیرفت که اخیرا اخراج شده‌اند ابراز تاسف کرد و گفت: این مسئله از طریق سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها در حال پیگیری است.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 64
  • امروز: 3
  • دیروز: 271
  • هفته: 2,238
  • ماه: 7,391
  • سال: 24,875