استاندار کرمان: بسیاری از مطالبات کارگران به حق است

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1086

استاندار کرمان: بسیاری از مطالبات کارگران به حق است

استاندار کرمان با اشاره به مطالبات مطرح شده از سوی کارگران و تلاش مدیران برای حل آنها گفت: بسیاری از مطالبات مطرح شده کارگران بحق اما باید توجه داشت که مسائل کارگری کشور پیچیده است.

علی زینی‌وند در همایش نقش روحانیون (ائمه جماعات) شهر کرمان در تبلیغ و ترویج فرهنگ وقف با بیان اینکه حکومت باید امنیت و حقوق مردم را رعایت و تامین کند افزود:اگر هر یک از مسئولان بدون اطلاعات دقیق و بدون اتکا به مبانی قانونی به این مسائل ورود کنند، ممکن است یک اقدام، مسائل متعددی را برای کشور ایجاد کند.

او در بخش دیگری از سخنانش بر رسیدگی صحیح و سریع به درخواست های جامعه کارگری تاکید کرد و گفت: با تشکیل کارگروه های ویژه و برگزاری بیش از ۳۰۰ ساعت جلسه با مدیران مربوطه تلاش داریم حقوق قانونی کارگران را به آنان تامین کنیم.

استاندار کرمان تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران آنچه که توانسته است را برای کارگران لحاظ کرده و تاکید دارد که هیچ فردی نباید به حقوق کارگران دخالت کند و در این زمینه باید توجه داشت که دولت داور است و باید بین‌ کارگر و کارفرما به شکلی اقدام کند که حقوق هیچ یک تضییع نشود.

زینی وند یادآور شد: برخی کارگران به حقوق خود اعتراض داشته اند اما در نهایت با آنان به تفاهم رسیده ایم، البته بررسی ابعاد مختلف درخواست ها ضروری است و نهادهای امنیتی ملزم به ورود و شناسایی افرادی هستند که از مطالبات کارگران، سوء استفاده می کنند. همانگونه که اگر حتی مدیران نیز خلاف حقیقت و قانون اقدامی انجام دهند، از سوی نهادهای امنیتی مورد سوال قرار می گیرند.

او تاکید کرد: هر فرد در هر مقامی برای ورود به موضوعات باید ابعاد مختلف آن را بررسی و ضمن مشورت با مسئولان مربوطه و کسب اطلاعات لازم و قانونی نسبت به اظهار نظر و ارائه راهکار اقدام کند تا خدای ناکرده بر مبنای یک اظهارنظر غیرکارشناسی، کشور با مسائل متعدد روبه‌رو نشود.

زینی‌وند اظهار‌داشت:به همه کارگران و خانواده‌های آنان اطمینان می‌دهم که از آن چیزی که بتوانیم و در توان ساختار قانونی باشد، تک تومانی از آنان ضایع نمی‌شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

برخی از مقالات

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 21
  • امروز: 257
  • دیروز: 390
  • هفته: 3,095
  • ماه: 7,480
  • سال: 23,849