بهسازی خیابان‌ها ۵ میلیون متر مکعب آسفالت نیاز دارد

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1127

شهردار کرمان: 

بهسازی خیابان‌ها ۵ میلیون متر مکعب آسفالت نیاز دارد

شهردار کرمان گفت:کرمان به پنج میلیون متر مکعب آسفالت حیاتی نیاز است که ۸۰۰ میلیارد تومان برای اجرای آسفالت در شهر کرمان نیاز داریم.سعید شعرباف در نشست خبری با اصحاب رسانه استان کرمان با تبریک روز پرستار اظهار‌داشت: برنامه‌ریزی شده هر سه ماه یکبار نشست خبری با رسانه‌ها برگزار شود.

او با بیان اینکه فاضلاب شهر کرمان با سرعت بسیار خوبی در حال اجرا است و بالغ بر هزار و ۵۰۰نیرو در این پروژه کار می‌کنند و سرعت پروژه قابل قبول است گفت:این پروژه قرار است پنج ساله به اتمام برسد اما اگر همکاری سایر مجموعه‌ها با پیمانکار بیشتر شود قطعاً زودتر هم به پایان می‌رسد.

شهردار کرمان با اشاره به اینکه زیرساخت آسفالت بعد از اجرای فاضلاب باید انجام شود تا این کار توسط شهرداری انجام می‌شود ادامه داد:حداقل چیزی در حدود ۲۰تا ۲۳روز باید بگذرد تا آسفالت انجام شود.

او با بیان اینکه در طرح جامع شهر کرمان میدان شورا پیاده‌راه می‌شود افزود:زیرساخت‌های این پروژه در مراسم دومین سالگرد شهادت شهید سلیمانی رونمایی می‌شود و این منطقه به یک میدان اجتماعی و پیاده راه تبدیل خواهد شد.

شعرباف با اشاره به اینکه پارکینگ‌هایی در حاشیه این منطقه تعبیه شده است که در قالب این پروژه ایجاد می‌شود گفت: طراحی لازم انجام و ارائه شده و عملیات اجرایی آن به‌زودی آغاز و در میان مدت افتتاح می‌شود.

او با بیان اینکه ۲۰راهبرد شامل حدود ۴۰پروژه را در برنامه کاری خودم به شورای اسلامی عنوان کردم که بخشی از آن در بودجه ۱۴۰۱دیده شده است عنوان کرد:سه پروژه ساماندهی حاشیه شهر کرمان، ساماندهی بوستان قائم در منطقه کوه‌های صاحب‌الزمان(عج) و ساماندهی بافت قدیمی و تاریخی شهر کرمان را در اولویت قرار دادیم.

شهردار کرمان با اشاره به اینکه در آینده نزدیک اتفاقات خوبی در حاشیه‌های شهر کرمان رقم خورده و سرانه‌های خدماتی شهرداری در این مناطق افزایش پیدا می‌کند تا شکافی که ایجاد شده،کم شود افزود: به‌عنوان مثال بیش از ۶۰ هزار متر مربع در محله سرآسیاب لازم است.

او با بیان‌اینکه در بوستان قائم، پهنه بزرگی را از میدان شهدا باید دید و این یک مکان تفریحی زیارتی برای مردم کرمان است گفت:در بافت قدیم شهر کرمان باید با همکاری میراث فرهنگی کار کرد تا وضعیت فعلی بهبود پیدا کند.

شعرباف با اشاره به اینکه طرح اصلاح هندسی میدان بیرم آباد در ورودی شهر کرمان آماده است بیان‌کرد:این طرح را در این دوره اجرایی خواهیم کرد و مشکلات ترافیکی این منطقه برطرف خواهد شد.

او با بیان اینکه مناقصه اجرای طرح برگزار شد که در مرحله اول پیمانکاری مراجعه نکرده است افزود:مرحله دوم این مناقصه به‌زودی برگزار می‌شود و تامین مالی هم انجام شده است.

شهردار کرمان با اشاره به اینکه شهرداری یک نهاد عمومی است و هیچ تقسیم‌بندی سیاسی را در عملکرد شهرداری قبول نداریم گفت:آنچه که از شهردار قبل تحویل گرفتیم،به‌صورت شفاف در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

او با بیان اینکه بخش قابل توجهی از بدهی‌های شهرداری کرمان مربوط به پروژه‌های قبلی و در حال اجرا است افزود:هنوز صورت وضعیتی از این پروژه‌ها به شهرداری نرسیده است.

شعرباف عنوان‌کرد:شرایط مالی در شهرداری کرمان طوری است که تقریباً اگر ۸۰ درصد بودجه امسال یعنی هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان آن محقق شد حدود ۸۵۰ میلیارد تومان آن هزینه‌های جاری شهرداری نظیر حقوق است.

او با اشاره به اینکه اجرای یک پل یا تقاطع غیرهمسطح در شهر کرمان نیاز به حدود دو سال اعتبار شهرداری دارد بیان کرد:با این وضعیت حتماً باید در اجرای پروژه‌ها اولویت‌بندی شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 1
  • امروز: 11
  • دیروز: 92
  • هفته: 1,246
  • ماه: 4,756
  • سال: 17,495