روند رسیدگی به پرونده‌های پزشکی طولانی است

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1140

رییس‌کل دادگستری کرمان: 

روند رسیدگی به پرونده‌های پزشکی طولانی است

 رییس کل دادگستری استان کرمان خواهان جلوگیری از مداخلات غیرقانونی در امور پزشکی با برخوردهای قاطع و عبرت‌‌آموز شد و در‌عین‌حال گفت:روند رسیدگی به پرونده‌های حوزه پزشکی طولانی است که مشکل اصلی آن نیز به حوزه تقنینی بر می‌گردد.

 یدالله موحد  در دیدار با اعضای هیات مدیره نظام پزشکی استان کرمان تاکید کرد: باید بر مبنای همفکری و تعامل بین مجموعه قضایی، نظام پزشکی و ضابطان قضایی زمینه‌ای را فراهم کنیم تا از مداخلات غیرقانونی در امور پزشکی جلوگیری و صیانت از شان، جایگاه پزشکی و کادر سلامت به بهترین شکل ممکن انجام شود.

او با اشاره به اینکه حضور پزشکان نام‌آشنا در هیات مدیره نظام پزشکی فرصتی را فراهم می کند که خدمات شایسته به جامعه ارائه شود افزود: در برخورد با مداخلات غیر تخصصی در امور پزشکی باید کار مشترک، سریع و قاطعانه صورت گیرد تا برخوردهای عبرت آموزی در این زمینه انجام شود.

کمیته مشترک تشکیل شود

موحد در ادامه بر تشکیل کمیته‌ای مشترک برای پیگیری موضوعات مرتبط با امور‌پزشکی تاکید‌کردوگفت: پیش‌نویس تفاهم‌نامه مشترک بین دادگستری استان کرمان و نظام پزشکی تدوین شده است که پس از انجام اصلاحات نهایی، در آینده نزدیک به امضا خواهد رسید تا بر اساس آن و بر مبنای همکاری‌های مشترک، مشکلات موجود حل شود.

رییس کل دادگستری استان کرمان با بیان اینکه یکهزار و ۸۰۰ عنوان جرم عمومی در قانون دیده شده و هر فرد در هر جایگاهی اگر مرتکب اقدام مجرمانه شود، باید در مرجع قضایی پاسخگو باشد گفت: هر فرد دارای پروانه فعالیت در قالب های مختلف باید در چارچوب و نظام های پیش بینی شده رفتار و عمل کند و هر گونه تخطی از قوانین موجود، مورد پیگیری مراجع نظارتی و انتظامی مربوطه قرار می گیرد.

او عنوان کرد:یکی از امتیازهای بسیار خوب دیده شده برای پزشکان این است که مرجع قضایی نمی تواند قبل از صدور نظر هیات های تخصصی درباره قصور یا تقصیر پزشکی برخورد کند و نظر علمی و تخصصی مبنی بر تقصیر و قصور را دریافت و در ادامه فرد را احضار می کند.

رییس کل دادگستری استان کرمان بیان کرد:پزشکی قانونی، سازمان نظام پزشکی و کارشناسان رسمی، مراجع صدور نظر تخصصی درباره قصور یا تقصیر احتمالی پزشکان و قضات مکلف هستند هر جرمی که از جامعه پزشکی اعلام شد را به نظام پزشکی اعلام کنند تا نظام پزشکی بررسی انتظامی موضوع را دنبال کند.

فرآیندها بازنگری و اشکال ها اصلاح شود

موحد همچنین بر بازنگری فرایندها و اصلاح اشکال ها بر مبنای همفکری و تعامل تاکید و بیان کرد: همواره تاکید شده است که قضات به نحوی با عموم مردم برخورد کنند که اقشار مختلف با رضایت از دفتر آنان خارج شوند؛ در این باره قضات باید با ادبیات فاخر و در شان قضا با افراد برخورد کنند.

امکان ایجاد شعبه ویژه جرایم پزشکی نیست

او با اشاره به اینکه امکان ایجاد شعبه ویژه برای رسیدگی به جرایم پزشکان وجود ندارد اظهاراشت: می توان قضات ویژه ای را برای این منظور انتخاب کرد و پرونده های این حوزه را به آنان ارجاع داد.

رییس کل دادگستری استان کرمان تصریح کرد: تلاش داریم بر مبنای همکاری مشترک وضعیت موجود را به سمت وضعیت مطلوب هدایت کنیم.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

برخی از مقالات

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 37
  • امروز: 89
  • دیروز: 335
  • هفته: 2,684
  • ماه: 7,930
  • سال: 24,532