شیر کهن‌سال گرفتار در باغ‌وحش ورشکسته

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1144

پیگیری برای وضعیت یک قلاده شیر در سیرجان ادامه دارد 

شیر کهن‌سال گرفتار در باغ‌وحش ورشکسته

عابد کوهپایه مسئول کلینیک دامپزشکی : احتمال زنده‌ماندن شیر باغ وحش سیرجان ۲۵ درصد است

اواخر روز شنبه بود که انتشار ویدیویی در فضای مجازی از محل نگهداری یک قلاده شیری در باغ وحشی در سیرجان خبرساز شد. تصاویر ویدیو یاد شده قلاده شیری را نشان می‌داد که در وضعیت نامناسب نگهداری شده است. 

روز گذشته و با پیگیری رسانه‌ها مشخص شد که شیر نگون‌بخت در باغ‌وحشی که متعلق به بخش خصوصی بوده نگهداری می‌شده و به علت بی رونق بودن باغ‌وحش وضعیت نامناسبی داشته است.

شاکری از شکایت محیط زیست خبر داد

مدیرکل محیط زیست استان در گفت‌گوی تلفنی با «کاغذ وطن» از شکایت یک‌ماه پیش از مالک باغ وحش خبر داد و گفت: مالک باغ وحش مدتی است که علیرغم شکایت سازمان محیط زیست مراجعه نداشته و امروز و باخبری شدن ویدیو مربوط به شیر در فضای مجازی به محل جلسه اضطراری در سیرجان آمده است.

او ادامه داد: متاسفانه شیر وضعیت سلامت مناسبی ندارد و پیر هم است و امکان انتقال آن به کرمان وجود ندارد. با هماهنگی‌های انجام شده فعلا تغذیه شیر زیر نظر دامپزشک در حال انجام است و به زودی در مورد نحوه مراقبت از او تصمیم‌گیری می‌شود.او در خصوص وضعیت شیر این باغ‌وحش گفت: بازرسان ما برای انتقال آن به کرمان قصد بیهوش کردن آن را داشتند اما به دلیل مریض بودن حیوان دامپزشکی اعلام کرد که ممکن است گونه از بین برود. سن شیر بسیار بالاست و  در حال بررسی موضوع هستیم.

امکان انتقال شیر به کرمان وجود ندارد

عابد کوهپایه دامپزشک روز گذشته در جلسه پیگیری وضعیت شیر باغ وحش سیرجان حاضر شد به خبرنگار «کرمان‌نو» گفت: وضعیت سلامتی شیر اصلا مناسب نیست و احتمال زنده ماندن آن ۲۵ درصد است. 

مسئول کلینیک دامپزشکی حیات‌وحش سیرجان می‌گوید: این قلاده شیر وضعیت بدی دارد و بیهوش کردن آن برای انتقال به کرمان برابر با مرگ اوست.

عابد کوهپایه در گفت‌وگو با «کرمان‌نو» افزود: این حیوان به دلیل کمبود ویتامین به بیماری کاشکسی یا لاغری مفرط دچار شده و به گند خواری روی آورده است.

او معتقد است که انتقال این شیر در این شرایط آب و هوایی از سیرجان به کرمان اشتباه است و اضافه می‌کند: احتمال بهبود این حیوان ۲۵ درصد است و باید همین‌جا تحت درمان قرار گیرد و من زیر بار بیهوش کردن این حیوان نمی‌روم. 

کوهپایه افزود: تصمیم‌گیری در این خصوص به فردا صبح ( دوشنبه ۱۳ دیماه) موکول شد و قرار است نمایندگان اداره‌کل محیط زیست و دامپزشکی به سیرجان سفر کنند. 

به گفته‌ي این دامپزشک  مکمل دادن به این شیر اشتباه است و ابتدا باید مشکلات سوء تغذیه آن حل و بعد به دیگر مشکلات از جمله بیماری پوستی او رسیدگی شود.

او می‌گوید: من همه هزینه درمان از جمله دارو را پرداخت می‌کنم و اعلام کردم که فقط گوشت آن را تامین کنید چون هزینه‌ها بالاست اما قبول نکردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 23
  • امروز: 136
  • دیروز: 249
  • هفته: 1,793
  • ماه: 7,905
  • سال: 25,646