کاهش ضایعات و کاهش هزینه‌ها از اهداف کشت قراردادی

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1218

کاهش ضایعات و کاهش هزینه‌ها از اهداف کشت قراردادی

 پورعبدالله سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان ارزوئیه  مزایای کشت قراردادی را برشمرد و گفت: در کشت قراردادی بازار خرید کشاورزان از ابتدا مشخص و تضمینی بر خرید محصول تولیدی آنهاست و از آنجایی‌که کشت قراردادی محصولات استراتژیک از اهداف و سیاستهای اصلی وزارتخانه است در سال زراعی جاری کشت قراردادی پنبه با انعقاد قرارداد با دو کارخانه پنبه موجود در شهرستان شامل کارخانه پنبه شرکت اتحادیه تعاونی تولید و کارخانه پنبه پاک کنی دشت زیبای بافت انجام می شود. او افزود: این بخش های خصوصی، کشاورز را از ابتدای کشت حمایت کرده و همراه و همگام با کشاورز هستند و بذر مناسب و کود و ادوات مورد نیاز کشاورزان را به موقع تامین می نمایند و همچنین کارشناس فنی در تمام مراحل کاشت، داشت و برداشت توصیه های اصولی و فنی به کشاورزان ارائه می‌دهد تا کشاورز بدون دغدغه محصول با کمیت و کیفیت تولید و تحویل شرکتهای طرف قرارداد دهد. پورعبدالله با بیان اینکه در زمان برداشت هزینه هایی که شرکتهای طرف قرارداد برای کشاورزان تامین کرده اند کسر می شود، افزود: در واقع با انجام کشت قراردادی واسطه گران و دلالان حذف میشوند و امیدواریم با همت کشاورزان در سالی  که از سوی مقام معظم رهبری به نام “تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین “نامگذاری شده است ،انجام کشتهای قراردادی  در شهرستان محقق و توسعه یابد.

در ادامه این جلسه مهندس رجایی کارشناس محصولات اساسی سازمان گفت: خوشبختانه با توجه به افزایش قیمت پنبه، شاهد افزایش سطح زیر کشت پنبه در شهرستان هستیم و امیدواریم به خودکفایی در زمینه تولید پنبه برسیم و نیازی به وارد کردن پنبه نداشته باشیم.

او افزود: با توجه به اینکه اتحادیه تعاونی تولید شهرستان مجری کشت قراردادی پنبه است و اتحادیه باید هماهنگ با دولت و تحت نظارت دولت از کاشت تا برداشت کشاورز را حمایت نماید  تمام هزینه های کشاورز را پرداخت نموده وپس از برداشت هزینه ها به نرخ روز کسر گردد.

او خاطر نشان کرد: کشت قراردادی باید مکانیزه و تاریخ کاشت حتما رعایت گردد و همچنین با انجام کشت قراردادی و کاهش مصرف بذر در هکتار میتوان به تولید بسیار مطلوبی دست یافت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 4
  • امروز: 56
  • دیروز: 240
  • هفته: 1,966
  • ماه: 7,604
  • سال: 25,168