رکود شدید در بازار لوازم خانگی خرید کالای ایرانی هم برای مردم سخت شده است

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1227

رکود شدید در بازار لوازم خانگی خرید کالای ایرانی هم برای مردم سخت شده است

نایب رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی گفت: در بازار لوازم خانگی با رکود شدیدی مواجه هستیم، قیمت کالاها در سال‌های اخیر افزایش و قدرت خرید مردم کم شده است.

محمدحسن اسلامیان درباره قیمت لوازم خانگی در بازار به خبرنگار ایلنا گفت: تغییر قیمت در لوازم خانگی باید با هماهنگی سازمان صمت انجام شود که در این سوی سال ما هنوز با افزایش قیمتی مواجه نبوده‌ و تغییری نداشته‌ایم. با این وجود در بازار لوازم خانگی با رکود شدیدی مواجه هستیم، قیمت کالاها در سال‌های اخیر افزایش و قدرت خرید مردم کم شده است.

نایب رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی در ادامه درباره کیفیت لوازم خانگی داخلی اظهار کرد: 3 الی 4 سال است، کالای لوازم خانگی وارد نشده و در این چهارسال برندهای به نام ما توانسته‌اند، زیرساخت‌های لازم را انجام دهند و به حد مطلوبی از تولید برسند. اکنون با تولید در سطح کیفیت جهانی فاصله داریم اما نیاز بازار تامین شده و تا حدودی کیفیت و خدمات پس از فروش مطلوب وجود دارد. سهم بسزایی از بازار را تولیدات ایرانی پوشش داده و می‌توان گفت در حد 70 درصد به خودکفایی در لوازم خانگی رسیده‌ایم.

اسلامیان درباره حق انتخاب مردم برای انتخاب کالای خانگی مورد نیاز خود تصریح کرد: قدرت مقایسه و انتخاب برای مردم زمانی شکل می‌گیرد که کالای خارجی هم در بازار وجود داشته باشد، در حالی که  4 سال است که کالایی به صورت قانونی وارد نشده و این قدرت انتخاب را از مردم می‌گیرد.

وی افزود: در قسمت بعدی، قیمت کالا مطرح می‌شود که متاسفانه قدرت خرید انقدر پایین آمده که حتی خرید کالای ایرانی هم برای مردم سخت شده است. برای مثال پایین‌ترین قیمت یک یخچال و فریزر ایرانی معمولی حدود 10 میلیون تومان است. یخچال و فریزر ایرانی هم داریم که  در حدود  35 میلیون تومان قیمت دارد، اما وقتی قدرت خرید مردم برای خرید این کالاها هم پایین آمده و برای همین هم تقاضا در بازار وجود ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 23
  • امروز: 175
  • دیروز: 149
  • هفته: 1,844
  • ماه: 7,758
  • سال: 25,436