تلاش کرمانی ها برای نشاندن دانش آموزان جدید اتباع بر سر کلاس درس

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره

تلاش کرمانی ها برای نشاندن دانش آموزان جدید اتباع بر سر کلاس درس 

در شورای آموزش و پرورش استان کرمان مسئولان برای نشاندن دانش آموزان جدید اتباع در کلاس درس طی سال تحصیلی جدید راهکارهایی را ارائه دادند و استاندار کرمان بر تامین کلاس‌های مورد نیاز این بچه‌ها تاکید کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان اظهار داشت: افزایش دانش آموزان اتباع خارجی را در استان کرمان شاهد هستیم و خواسته ما از امور اتباع این است برای ساخت مدارس با کمیساریا صحبت کنند، به‌ویژه در جاهایی که تعداد دانش آموزان زیاد است و همچنین تجهیزات مورد نیاز بچه‌های اتباع در اول مهر تامین شود.

مهدلو مدیرکل اتباع استانداری کرمان نیز در سخنانی با اشاره به تعداد اتباعی که اخیرا سرشماری شده‌اند، بیان داشت: این افراد در ۱۰ دفتر کفالت اداره کل اتباع و در دفاتر پیشخوان دولت سرشماری شده‌اند.

او یادآور شد: هنوز دستورالعمل جدیدی برای ثبت‌نام دانش آموزان جدید اتباع ارائه نشده است و باید این‌ بچه‌ها تعیین تکلیف شوند.مهدلو افزود: برای افزایش مدرسه‌ها تلاش کرده‌ایم و دو مدرسه اضافه به شمار مدارس اتباع استان افزوده شده است و تاکنون ۱۰ مدرسه را سازمان‌های بین‌المللی برای ما ساخته‌اند. در شرایطی که اگر بچه‌های اتباع در  ۱۰۰ مدرسه درس می‌خوانند تمام این مدارس را جمهوری اسلامی برای آنها فراهم کرده است.

در همین حال محمد مهدی فداکار استاندار کرمان خواستار به‌روزرسانی آمار مربوط به اتباع بیگانه در این خطه شد و بر پیش‌بینی کلاس درس برای بچه‌های اتباع تاکید کرد و ابراز داشت: مستندسازی لازم درباره اتباع بیگانه در استان کرمان انجام شود تا با کمیساریای چانه‌زنی داشته باشیم.

رنجبر رئیس شورای موسسان مدارس غیردولتی استان کرمان هم در این جلسه اظهار داشت: ۳ هزار و ۴۰ مدرسه و مرکز غیردولتی در ۳۱ شهرستان منطقه و ناحیه استان کرمان داریم که ۱۴۱ هزار و ۶۰۵ دانش آموز در این مجموعه‌ها درس می‌خوانتد.

او با اشاره به اینکه حدود ۱۹ درصد دانش آموزان استان کرمان در مدارس غیردولتی هستند و ۲۶ هزار و ۸۹۰ نیروی شاغل در بخش غیردولتی داریم، ابراز کرد: در برخی مناطق نیز آمار زیرپوشش ما به ۴۰ درصد هم‌ می‌رسد و بازار کار امن در حوزه مدارس فراهم شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 0
  • امروز: 27
  • دیروز: 92
  • هفته: 1,262
  • ماه: 4,772
  • سال: 17,511