مسکن فرهنگیان‌جنوب گرفتار وعده‌ها

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1263

مسکن فرهنگیان‌جنوب گرفتار وعده‌ها

سمیه خدیشی‌- بعد از عقد تفاهم‌نامه‌ای میان وزارت آموزش‌و‌پرورش و وزارت‌ راه‌و‌شهرسازی برای تامین مسکن‌ فرهنگیان طرحی با نام طرح نهضت‌ملی‌مسکن فرهنگیان راه‌اندازی شد. 

قرار‌بود در قالب این تفاهم‌نامه که بیش از دوسال از انعقاد آن می‌گذرد، فرهنگیان فاقد‌مسکن بعد از ثبت‌نام و طی مراحل قانونی  از طریق سامانه‌ای به همین نام خانه‌دار شوند.  اینکه این طرح در دیگر استان‌ها چقدر توانسته به اهدافش نزدیک شود بماند، اما در جنوب‌کرمان حتی مراحل اولیه مثل مکان‌یابی محل احداث این واحدها هم هنوز طی نشده است.  حالا که بازار ثبت‌نام طرح نهضت‌ملی‌مسکن داغ است و همه اقشار امید خانه‌دار‌شدن را در این طرح می‌بینند، فرهنگیان مانده در دوراهی ماندن و رفتن هستند.  ملایی از فرهنگیان عنبرآباد به «کاغذ‌وطن» می‌گوید: حدود دوسال است که در سامانه ثبت‌نام کردم با وجود اینکه شرایط لازم را داشته‌ام اما تا‌کنون خبری‌ نشده‌است.

او ادامه می‌دهد: موضوع را از طریق اداره شهرستان پیگیری کردم و جواب قانع‌کنند‌ه‌ای  در این رابطه نگرفتم.    ملایی اظهار‌داشت: حالا نمی‌دانم اجازه ثبت‌نام در طرح  نهضت‌ ملی‌مسکن را  دارم یا اینکه همچنان منتظر سرانجام همان طرح قبلی بمانم.  معاون پشتیبانی‌‌ و امور‌اداری‌ اداره آموزش‌و‌پرورش شهرستان‌ جیرفت به «کاغذ‌وطن» از پیگیری‌های مکرر انجام‌گرفته در این رابطه می‌گوید. یوسف اعظمی با‌اشاره به آخرین نشست با مسئولان اداره کل‌ راه‌و‌شهرسازی جنوب‌کرمان افزود: در این جلسه به نتایج خوبی رسیده‌ایم که طی یک‌هفته آینده مصوبات آن منعقد و براساس توافقات انجام‌گرفته مشکل این طرح حل می‌گردد.

مدیرکل راه‌و‌شهرسازی جنوب‌کرمان در این رابطه گفت: در اولین قدم آموزش‌وپرورش باید زمین محل احداث مسکن‌فرهنگیان را به راه‌و‌شهرسازی معرفی کند که متاسفانه بعد از چند مرحله پیگیری این مورد انجام نگرفته‌است. محمدرضا ساردویی بیان‌داشت: در آخرین جلسه‌ای که با حضور رئیس اداره آموزش‌و‌پرورش جیرفت داشتیم قرار‌شد که به زودی محل احداث این واحدها را به راه و‌شهرسازی معرفی کنند.

او ادامه‌داد: طبق مفاد تفاهم‌نامه، اداره کل آموزش‌و‌پرورش باید با معرفی و انتقال اسناد اراضی تحت مالکیت خود بنام سازمان ملی زمین و مسکن نسبت به تغییر کاربری اراضی از طریق کمیسیون ماده ۵ که در اداره کل راه‌و‌شهرسازی جنوب‌کرمان تشکیل می‌شود، اقدام کند.

مدیرکل راه‌و‌شهرسازی جنوب‌کرمان تاکید‌کرد: اگر از لحاظ معرفی زمین به مشکل خوردیم و زمین مناسب احداث این واحدها نبود با توجه به شیوه‌نامه طرح اقدام ملی مسکن و با توافق و تفاهم دو اداره کل، برای تامین مسکن فرهنگیان در هفت شهرستان جنوب‌کرمان در قالب طرح ملی مسکن برنامه‌ریزی شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

برخی از مقالات

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 23
  • امروز: 22
  • دیروز: 240
  • هفته: 1,932
  • ماه: 7,570
  • سال: 25,134