مدیرعامل خانه مطبوعات استان کرمان خبر داد: پیگیری راه اندازی مجدد موزه مطبوعات کرمان

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره

مدیرعامل خانه مطبوعات استان کرمان خبر داد: پیگیری راه اندازی مجدد موزه مطبوعات کرمان

مدیرعامل خانه مطبوعات استان کرمان گفت: اساسنامه خانه مطبوعات در حال تغییر است و در پیش نویس قرار است کسانی عضو خانه مطبوعات شوند که در آزمون شرکت کنند و اعضای قبلی نیز به مرور در این آزمون شرکت خواهند داشت. حمیدرضا نژادحیدری در مراسم بزرگداشت روز خبرنگار در کرمان اظهار کرد: با اذعان به وجود ضعف‌ها و کاستی‌ها، در این دوره فعالیت هیئت مدیره خانه مطبوعات، تلاش کردیم تمرکز را بر حل مسائل و چالش‌های خانواده بزرگ مطبوعات و رسانه‌های استان بگذاریم.

او افزود: علاوه بر پیگیری موردی مشکلات اصحاب رسانه، در تعامل با دستگاه‌های اجرایی جلساتی به منظور رفع مشکلات عمومی رسانه‌ها برگزار شد که از جمله آن می‌توان به نشست با وزیر ارشاد، مدیرکل مطبوعات وزارتخانه، مدیرکل تامین اجتماعی و نمایندگان مجلس اشاره کرد. مدیرعامل خانه مطبوعات استان کرمان با بیان اینکه این مذاکرات در پاره‌ای موارد منتج به نتیجه شده و بخشی بی‌نتیجه مانده و برخی در دست پیگیری است گفت: در این دوره از فعالیت خانه آموزش مهم‌ترین دغدغه و ماموریت ما بوده و از این رو اساتید کشوری در قالب دوره‌های آموزشی مسئولیت خطیر آموزش خبرنگاران را به خوبی ایفا نموده اند هر چند عدم استقبال مورد انتظار جامعه خبری استان از این دوره‌ها شوقی در دوام چنین کوشش‌هایی بر نمی‌انگیزد اما ما وظیفه خود را انجام می‌دهیم.

او افزود: پیگیری راه‌اندازی مجدد موزه مطبوعات در محل خانه دینیار یکی دیگر از مهم‌ترین اقدامات خانه مطبوعات استان کرمان است چرا که این موزه ضمن نمایش تاریخ و تحولات رسانه‌ای در یک سده گذشته، محلی برای نزدیک شدن خبرنگاران و اهالی رسانه استان خواهد بود. نژادحیدری در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به مطالب مطرح شده توسط خبرنگاران گفت: مسئله ما در مسکن خبرنگاران، تامین زمین است.  او افزود: تمام امکانات خبرنگاری در اختیار کسانی قرار می‌گیرد که عضو سامانه جامع رسانه ای کشور باشند و اینترنت خبرنگاری در همین حوزه می گنجد.

مدیرعامل خانه مطبوعات استان کرمان درباره خبرنگاران فصلی بیان کرد: اتفاق نسبتا خوبی افتاده و دولت قبل پیش‌نویس لایحه تاسیس سازمان نظام رسانه کشور را تهیه کرده بود که از دستور کار خارج شد و اکنون وزیر ارشاد اعلام کرده در دولت مطرح می شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 44
  • امروز: 100
  • دیروز: 335
  • هفته: 2,695
  • ماه: 7,941
  • سال: 24,543