مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان: سند توسعه فرهنگی عنبرآباد تدوین می‌شود

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1266

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان: سند توسعه فرهنگی عنبرآباد تدوین می‌شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد‌اسلامی جنوب کرمان در دیدار با فرماندار‌عنبرآباد با بیان این‌که نگاه فرهنگی به حوزه فرهنگ مایه دل‌گرمی است، اظهار‌داشت: امیدوارم با نگرش جهادی و انقلابی که همان نگاه دولت مردمی است بتوانیم فعالیت ویژه‌ای در حوزه فرهنگ این شهرستان داشته باشیم.

بهرام مسلمی‌مهنی  با تاکید بر لزوم هم‌گرایی و هم‌افزایی نهادهای فرهنگی شهرستان، تصریح کرد: بنا داریم سند توسعه و پیشرفت فرهنگی شهرستان عنبرآباد را با توجه به نیازهای فرهنگی این شهرستان تدوین کنیم.

مسلمی‌مهنی ضمن تشکر از امام‌جمعه عنبرآباد برای تشکیل شورای فرهنگ‌عمومی، خاطرنشان کرد: ضروری است شورای فرهنگ عمومی در این شهرستان فعال‌تر شود و فعالیت آن در شهر و روستا گسترش پیدا کند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان گفت: امروز سواد رسانه‌ای یک امر ضروری است و مدیران سواد رسانه‌ای را در حوزه کاری کمتر لحاظ کردند و این یک خلا مهم در بین مدیران است. مسلمی‌مهنی دغدغه مقام معظم رهبری در حوزه فرهنگ را بیشتر از سایر حوزه‌ها دانست و افزود: هنر می‌تواند جامعه را تحت تاثیر قرار دهد و متاسفانه در هفت شهرستان نسبت به هنر کم توجهی شده است. مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان بیان کرد: فرماندار عنبرآباد تجربه خوبی در حوزه عمرانی و فرهنگی دارد و انتظار می‌رود توجه جدی‌تری به این حوزه شود. او با بیان اینکه باید نگاه انقلابی در حوزه فرهنگی داشته‌باشیم و راه‌کارهای فرهنگی موثر در این حوزه‌عملی شود، گفت: برای توسعه فرهنگی باید هم‌گرایی و هم‌افزایی بین دستگاه‌ها در حوزه فرهنگ ایجاد شود تا رویداد فرهنگی بزرگی در این حوزه رخ دهد. یزدان افشاری فرماندار شهرستان عنبرآباد نیز در این نشست با اشاره به این که باید در حوزه فرهنگ کار زیادی انجام شود، گفت: امیدواریم با حضور مسلمی در سمت مدیر کلی فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان و فعال شدن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان عنبرآباد شاهد اتفاقات فرهنگی خوبی در این شهرستان‌باشیم. اوبا بیان اینکه نگاه سیاست زدگی و آلودگی  به سیاست رنجی است که این شهرستان از آن متاثر می باشد، گفت: تلاش ما بر این است تا نگاه سیاست زدگی از این شهرستان برداشته شود در همین راستا از ظرفیت ها و نیروهای انسانی از تمامی طیف های سیاسی استفاده می کنیم.  افشاری ظرفیت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی را ظرفیت بسیار بالایی دانست و افزود: نگاه ما به فرهنگ یک نگاه زیر بنایی است که باید تقویت شود.  فرماندار شهرستان عنبرآباد با بیان اینکه فرهنگ یک شبه و با یک دستگاه اجرایی ایجاد نمی شود، تصریح کرد:  نگاه های مدیریتی در این شهرستان نگاه حکمرانی مردمی است و باید از ظرفیت های مردمی در همه حوزه‌ها به خصوص  فرهنگ استفاده شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

برخی از مقالات

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 99
  • امروز: 97
  • دیروز: 157
  • هفته: 1,498
  • ماه: 7,908
  • سال: 25,941