پیش‌بینی ۷.۷ درصدی رشد اقتصادی کرمان در سال جاری

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1266

پیش‌بینی ۷.۷ درصدی رشد اقتصادی کرمان در سال جاری

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان گفت: رشد اقتصادی سال جاری استان کرمان ۷.۷ درصدی پیش‌بینی و الگوی تامین منابع آن نیز تعریف شده که حدود ۱۴ درصد آن را باید دولت تامین کند.

 به گزارش فارس، جعفر رودری در نشست خبری روز گذشته خود اظهار داشت: رسالت اصلی ما بر اساس ابلاغیه سازمان  تنظیم و تبیین برنامه‌های توسعه استان در بازه زمانی میان‌مدت، بلندمدت و کوتاه‌مدت است و از طرف دیگر از وظایف مهم سازمانی، نظارت بر این برنامه‌ها است. 

وی عنوان کرد: مهم‌ترین سند بلندمدت استان سند آمایش سرزمینی است که در آن همه راهبردهای بلندمدت توسعه و  راهبردهای بخشی تنظیم شده و تکلیف ما در  بخش‌های کشاورزی، صنعت، خدمات و گردشگری کامل روشن و مشخص شده است .

رودری ابراز داشت: برنامه میان‌مدت پنج ساله تعریف شده است و در حال حاضر با تمدید اعمال شده در سال پایانی برنامه ششم و در آستانه تدوین برنامه هفتم قرار داریم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان افزود: بازنگری و تطبیق سند آمایش استان‌ها با سند آمایش سرزمین ملی در سال گذشته انجام شد و اکنون یک سند قابل اتکا و لازم‌الاجرا در استان داریم.

وی تصریح کرد: بر اساس سند آمایش سرزمینی اکنون جهت‌گیری‌های بخشی و طرح‌های اقتصادی، کشاورزی و صنعتی مشخص و ابهامی در این زمینه نداریم و در راستای طرح آمایش سرزمین، مناطق در معرض خطر زلزله، گسل‌ها، زون آب و مناطق دارای فرونشست توسط سازمان نقشه‌برداری کشور مشخص شده و به دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط به‌صورت مکاتبات محرمانه اعلام شده است و دستگاه‌های ذی‌ربط مکلف هستند در اجرای پروژه‌های عمرانی این ملاحظات را مد نظر قرار دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :