تونل ارتباطی فیبر نوری شهر کرمان احداث می‌شود

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1429

تونل ارتباطی فیبر نوری شهر کرمان احداث می‌شود

شهردار کرمان گفت: با همکاری اداره‌کل ارتباطات استان و مشارکت شهرداری با بخش خصوصی، تونل ارتباطی فیبر نوری کرمان احداث می‌شود.

سعید شعرباف در جلسه ای که به منظور انعقاد تفاهم همکاری برقرار شده بود گفت: با احداث این تونل، زیرساخت پرسرعت و پایداری برای ارتباطات اینترنت و اینترانت فراهم خواهد شد.

او افزود: این قرارداد با سرعت و کیفیت منعقد شد که اتفاق زیرساختی بزرگی است و سود اصلی را مردم کرمان خواهند برد که از یک زیرساخت پرسرعت و پایدار برای ارتباطات اینترنت و اینترانت بهره‌مند خواهند بود.

شعرباف بیان کرد : در آینده نیز می‌توانیم بستر‌های پرسرعت مانند ۵G را روی زیرساخت مناسب فیبر پیاده‌سازی کنیم؛ همچنین اگر کشور به سمت تلویزیون‌های کابلی برود، این زیرساخت پرسرعت آماده است.

شهردار کرمان اظهار کرد: با پیگیری‌هایی که انجام شد، کرمان هم در ایجاد این زیرساخت و هم در اجرای آن پیشتاز شده که از زحمات و پیگیری‌های مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمان تشکر می‌کنم.

شعرباف بیان کرد: با قول‌هایی که پیمانکار بخش خصوصی داده، تلاش‌مان این است که اجرا در سریع‌ترین زمان انجام شود و هرچه سریع‌تر مودم و زیرساخت در اختیار مردم قرار گیرد.

ساجدی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمان نیز گفت: با کمک و حمایت شهردار و اعضای شورای شهر، قرارداد FTTH شهر کرمان منعقد شد و امیدواریم بتوانیم در کوتاه‌ترین زمان ممکن، فیبر مناسب و باکیفیت را درِ منازل و کسب‌وکار‌های مردم برسانیم.

او افزود: این کار متعلق به شهرداری است که با کمک اپراتور بخش خصوصی انجام می‌شود و امیدواریم آورده خوبی برای شهرداری داشته باشد و مردم هم از آن استفاده کنند.

ساجدی تصریح کرد: به‌خصوص در زمینه اقتصاد دیجیتال که هدف‌گذاری شده، ۱۰ درصد از سهم GDP در اقتصاد کشور را تامین کند، با راه‌اندازی این زیرساخت در استان کرمان، اقتصاد دیجیتال محقق می‌شود.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمان تاکید کرد: FTTH، یک زیرساخت ماندگار برای کرمان است که مردم سال‌های سال می‌توانند از اینترنت پرسرعت و باکیفیت و به تبع آن اینترنت ۵G برخوردار شوند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :