بازسازی دیوار فروریخته ساختمان جهاد کشاورزی قلعه‌گنج زمین مانده

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1280

بازسازی دیوار فروریخته ساختمان جهاد کشاورزی قلعه‌گنج زمین مانده

بخشی از دیوار مدیریت جهاد‌کشاورزی شهرستان قلعه‌گنج حدود چند ماه قبل به‌علت گودبرداری فرو‌ریخته است. گویا این اداره حس و حال سرپا کردن دوباره آن را ندارد؛ جالب اینکه مدیر آن می‌گوید بخش خصوصی و یکی از مالکان که گودبرداری کرده باید این دیوار را بنا کند.

به گزارش ایرنا، همزمان با باران‌های سیل آسا در این منطقه این دیوار فرو ریخت؛ البته علت اصلی ریزش بخشی از این دیوار که در حاشیه خیابان اصلی قرار دارد و منظره نازیبایی را ایجاد کرده،گودبرداری مالکان واحدهای کناری مدیریت جهاد کشاورزی اعلام شده است.

حالا با گذشت بیش از ۶ ماه از همین وضعیت،به جای دیوار ریخته شده، خار یا شاخه و برگ درختان گذاشته شده، اما گلایه‌ها از وضعیت نامناسب منظر شهری این بخش از شهر و نیز مشکلات دیگری که ممکن است ایجاد کند، خبرساز شده است.

متولیان جهاد‌کشاورزی در چندماه گذشته به جای احداث دوباره این بنا و با هدف جلوگیری از تردد غیر مجاز افراد به محوطه این اداره، با استفاده از شاخه‌های خاردار درختان، آنجا را پوشانده‌اند.

اما محل این دیوار در مجاورت بلوار پرتردد مرکز شهر قلعه‌گنج واقع در بلوار شهید‌سلیمانی موجب ایجاد چشم‌انداز نازیبای شهری نیز شده است؛ حال آنکه در دیگر مناطق معمولا از دیوارهای عریض و طویل برای غنای بیشتر منظر شهری با نقاشی یا خط نوشته نیز اقدام می‌کنند.

تداوم این وضعیت در‌حالی است که هفته گذشته سرپرست سازمان جهاد کشاورزی جنوب استان کرمان نیز به شهرستان سفر کرد اما گویا این مساله چندان اهمیت نداشت تا برای آن تصمیم‌گیری شود.

عباس احمدی مدیر جهاد کشاورزی قلعه‌گنج در این‌باره گفت: در کنار حوادث غیرمترقبه سیل زمستان سال گذشته یکی دیگر از علل ریزش دیوار محوطه جهاد کشاورزی گودبرداری غیراصولی مالکان اراضی تجاری در مجاورت دیوار بوده است.

او تصریح کرد: یکی از مالکان متعهد شده است دیوار محوطه جهاد کشاورزی قلعه گنج را مرمت و بهسازی کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :