معاون دانشگاه علوم پزشکی جیرفت عنوان کرد: اجرای طرح پزشک خانواده با هدف کاهش هزینه‌های درمان و آمار مرگ و میر در جنوب

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1494

معاون دانشگاه علوم پزشکی جیرفت عنوان کرد: اجرای طرح پزشک خانواده با هدف کاهش هزینه‌های درمان و آمار مرگ و میر در جنوب 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت از اجرای طرح پزشک خانواده با هدف کاهش هزینه‌های درمان در شهرستان‌های جیرفت و کهنوج خبر داد.

طاهره بیگ زاده در سخنان خود کاهش مرگ و میر و ارتقاء سطح سلامت عمومی را از اهداف طرح پزشک خانواده برشمرد و گفت: اجرای برنامه پزشکی خانواده به عنوان یکی از مهمترین مطالبات و با هدف کمک به سطح سلامت عمومی در دستور کار دولت قرار گرفته است.

او کاهش مرگ ومیر و افزایش سلامت جامعه را از جمله اهداف اصلی این طرح برشمرد و افزود: رویکرد وزارت بهداشت برای رسیدن به شعار (سلامتی برای همه)، طرح پزشک خانواده است که در سال‌های گذشته در روستاها، مناطق عشایری و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر اجرا شده و هم اکنون پزشک خانواده در شهرهای بالای ۲۰ هزار نفر هدف اجراست.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت مزایای طرح پزشک خانواده را کاهش هزینه‌های پرداختی بیماران دانست و گفت: در این طرح با توجه به شناخت پزشک از بیمار بسیاری از هزینه‌های غیرضروری حذف خواهد شد.

 بیگ‌زاده از آغاز طرح پزشک خانواده در شهرستان‌های کهنوج و جیرفت خبر داد و اظهار کرد: این طرح در حوزه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت در دو شهرستان جیرفت و کهنوج قابلیت اجرا دارد که در حال حاضر شهرستان جیرفت به عنوان فاز اول و  کهنوج در مرحله بعد اجرایی خواهد شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت از همه شهروندان ساکن شهر جیرفت خواست برای فعال نمودن پرونده الکترونیک سلامت خانوار خود و دریافت خدمت به نزدیک‌ترین پایگاه سلامت محل زندگی خود مراجعه نمایند.

وی هم افزایی و همراهی همه دستگاه‌های اجرایی ذیربط را در اجرای طرح پزشک خانواده ضروری دانست.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :