امر به معروف و نهی‌ازمنکر باید به بهترین وجه اجرا شود

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1285

امر به معروف و نهی‌ازمنکر باید به بهترین وجه اجرا شود

امام جمعه کرمان گفت: دفاع از معروف و جنگ با منکر از درس‌های مهم و اصول اساسی محرم است که باید به بهترین وجه احیا شوند.

حجه‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی،در خطبه‌های نماز جمعه این هفته که در مصلی امام علی‌علیه السلام شهر کرمان برگزار شد،گفت: آغاز ماه محرم همزمان با هفته امر به معروف و نهی از منکر است که باید به این مهم توجه ویژه صورت بگیرد و مصداق‌های زیادی در این زمینه وجود دارد و محور‌های این دو فریضه بایستی در جامعه نهادینه شود.

او می‌گوید: دفاع از معروف و جنگ با منکر از درس‌های مهم و اصول اساسی محرم است و مورد تاکید سیدالشهدا است که باید به بهترین وجه احیا شوند.

به گفته حجه‌الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی برای رسیدن به کمال و تکامل در قرآن کریم دو هدایت تعریف شده است، هدایت تکمیلی که تماما در قدرت خداست و هدایت تشریحی که به واسطه پیامبران و کتب و واسطه‌های خداوند صورت می گیرد که برای هر دو نوع سختی‌ها و مشکلات همیشه بر سر راه انبیا و ائمه علیهم السلام بوده و بسیار زیاد بوده است.

او خاطرنشان‌کرد: توجه به نماز جمعه و اهمیت برگزاری آن، توجه به عفت و حجاب و عفاف از محور‌های اصلی این دیدار و مورد تاکید رهبر فرزانه انقلاب بود.

امام‌جمعه کرمان می‌گوید: دوران پنج ساله حکومت علی (ع) نیاز به تحلیل تمامی ابعاد دارد تا بتوانیم آنچه در کربلا اتفاق افتاده را به خوبی تحلیل و درک کنیم.

او با اشاره نهم مرداد روز صدا و سیما گفت: نیرو‌های صدا و سیما در ابعاد مختلف به ویژه ایستادگی در برابر هجمه دشمنان و در بخش دینی و فرهنگی تلاش می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 41
  • امروز: 317
  • دیروز: 218
  • هفته: 1,598
  • ماه: 8,088
  • سال: 26,710