در آیین افتتاح نمایشگاه گردشگری و صنایع دستی مطرح شد: کرمان در مسیر گردشگری نیست

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1347

در آیین افتتاح نمایشگاه گردشگری و صنایع دستی مطرح شد: کرمان در مسیر گردشگری نیست

رئیس اتاق بازرگانی استان کرمان ابراز تاسف کرد که کرمان در مسیر گردشگری نیست.

مهدی طبیب‌زاده عصر امروز پنجم آبان‌ماه در آیین افتتاح پنجمین نمایشگاه گردشگری و چهاردهمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی کارمانیا، اتاق بازرگانی را شعبه دوم میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی دانست و گفت: با توجه به اینکه که منابع معدنی استان و کشور روزی تمام می‌شود لذا گردشگری یکی از منابع پایدار استان کرمان می‌تواند باشد.

به اعتقاد او، در عمل کار جدی در حوزه گردشگری اتفاق نیفتاده است و آن نیز به دلیل عدم اعتبار لازم و عدم شناخت و معرفی استان کرمان بوده است.

رئیس اتاق بازرگانی استان کرمان با ابراز تاسف از اینکه کرمان در مسیر گردشگری نیست، اظهار کرد: در راستای بررسی‌ میزان شناخت مردم کشور از کرمان نظرسنجی‌ از صد نفر اقشار مختلف تهران، صورت گرفت و از آنها سوال کردیم که چقدر از کرمان شناخت دارند و آیا برنامه ای برای سفر به این دیار دارند؟ که ۷۵ درصد آنها قصد سفر به کرمان نداشتند و کرمان را به زلزله بم و مناطق کویری می شناختند که این نشان دهنده عدم معرفی ظرفیت‌های استان است.

او تاکید می‌کند: صنعت گردشگری یکی از پیشران‌های اقتصادی استان است و از این صنعت حمایت می‌کنیم.

طبیب‌زاده با اشاره به شعار این نمایشگاه مبنی بر کرمان، سرزمین شگفتی‌های پنهان گفت: تا کی باید شگفتی‌های استان کرمان پنهان باشد و امیدواریم این مراسم آغاز کشف شگفتی‌های استان کرمان باشد و استان‌های دیگر کاشفان ظرفیت‌های گردشگری کرمان باشند.

رئیس اتاق بازرگانی استان کرمان تاکید کرد: نگران آینده استان کرمان هستیم و گردشگری می‌تواند این نگرانی را رفع کند و از اکنون در لایحه بودجه احکامی در راستای توسعه گردشگری استان نهادینه شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 30
  • امروز: 184
  • دیروز: 138
  • هفته: 1,866
  • ماه: 8,292
  • سال: 28,259